Визначальні ознаки естрадного номера як структурної одиниці естрадного мистецтва

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-759x.2.2018.153223

Ключові слова:

естрадне мистецтво, естрадний номер, естрадні жанри, «легкі» жанри

Анотація

Мета дослідження полягає у формуванні визначальних ознак естрадного номера як структурної одиниці естрадного мистецтва, як окремого логічно й композиційно побудованого виступу одного або декількох виконавців, що поєднує в собі жанрові різновиди інших мистецтв, спільність яких полягає в тісному зближенні виконавців та публіки, у лаконічності, мобільності й розважальності. Методи дослідження. Етимологічний метод знадобився для визначення походження поняття «естрадне мистецтво»; компаративний метод дав змогу здійснити порівняльний аналіз ознак малих форм у мистецтві; семіотичним методом автори скористалися для аналізу відповідної термінології, а семантичним – для аналізу їхніх смислів; аналітико-концептуальний метод дав підстави визначитися з поняттям естрадного номера як «молекули» естрадного мистецтва; завдяки системному методу здійснено систематизацію визначальних ознак естрадного номера. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше в мистецтвознавчій науці систематизуються визначальні ознаки естрадного номера як синтетичного мистецького явища, як самостійної структурної одиниці естрадного мистецтва, його специфіка, а, отже, відмінності від інших малих мистецьких форм. Разом з цим автори пропонують власне тлумачення дефініції «естрадний номер». Висновки. Естрадний номер є синтетичним мистецьким явищем, що становить собою «атом» естрадного мистецтва, його відносно самостійну структурну одиницю у вигляді логічно та композиційно побудованого виступу одного або кількох виконавців. Визначальними ознаками естрадного номера є його синтетичність, короткометражність, концентрованість змісту, лаконічність, яскрава видовищність, динамічність, мобільність, актуальність, розважальність та безпосередній контакт виконавців з публікою.

Біографії авторів

Svitlana Derkach, Київський університет культури

Кандидат мистецтвознавства, професор, заслужений діяч мистецтв України

Volodymyr Fisher, Київський університет культури

Заслужений діяч мистецтв України

Посилання

Germanova, M.G., 1986. Estradnyiy nomer: (Razgovornyie zhanryi estradyi) [Pop Number: (Conversation Pops)]. Moscow: Sovetskaya Rossiya.

Dmitriev, Ju.A, 1967. Estrada. In: Markov, M.P. ed., Teatralnaya entsiklopediya [Theater Encyclopedia]. T.5 Moscow: Sovetskaya entsiklopediya.

Estrada, 1979. In: Bazhan M.P. ed., Ukrainska radianska entsyklopediia [Ukrainian Soviet Encyclopedia], Vol.1-12, Vol.4. Kyiv: Holovna redaktsiia Ukrainskoi radianskoi entsyklopedii

Ziksid, Ya., 1983. Sekretyi zhanra [Secrets of the genre]. Sovetskaya estrada i tsirk, 9, pp.20-21.

Sidorin, G., 1985. Venskaya narodnaya komediya XIX veka [Viennese folk comedy of the nineteenth century]. Moscow: Iskusstvo.

Smirnov-Sokolskiy, N., 1976. Sorok pyat let na estrade [Forty-five years on the stage]. Moscow: Iskusstvo.

Uvarova, E.D. ed., 1988. Estrada. Chto? Gde? Zachem? [Stage. What? Where? What for?]. Moscow: Iskusstvo.

Utesov, L., 1961. S pesney po zhizni [With a song in life]. Moscow: Iskusstvo.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-21

Як цитувати

Derkach, S., & Fisher, V. (2018). Визначальні ознаки естрадного номера як структурної одиниці естрадного мистецтва. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво, (2), 40–46. https://doi.org/10.31866/2616-759x.2.2018.153223

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ТЕОРІЇ ТА ІСТОРІЇ