Логіка ідей (ідеологія) як складова творчого методу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-759x.3.1.2020.204352

Ключові слова:

метод, творчість, мистецтво, технологія, ідеологія (логіка ідей)

Анотація

Мета дослідження – з’ясувати сутність поетики (або, що те саме, художнього творчого методу). Методи дослідження – аналіз і синтез. Наукова новизна дослідження. Автор дотримується концепції, згідно з якою мистецтво, будучи важливою формою суспільної свідомості, способом самовираження особи та засобом утвердження певних ідей, у своїй основі є одним із видів виробництва. Виробництво це особливе – духовне (мораль, наука, філософія, релігія); це виробництво ідей, а не матеріальних благ. Мистецтво є специфічним також серед духовних, як художнє, та відсутнє в природі. З огляду на це мистецтву як художньому виробництву притаманні всі властивості виробництва як такого, у тому числі організаційні, економічні та технологічні. Зважаючи на це, сутність творчого методу, який, з формального боку, на вигляд як система певних правил (прийомів) творчості, автор убачає в тому, що він являє собою не що інше, як логіку творчого процесу, тобто художнього виробництва. Своєрідними гранями цієї логіки постають (у різних видах мистецтва – різною мірою) технологічні, гносеологічні, ідеологічні та психологічні аспекти. Висновки. Оскільки в цій публікації досліджено саме ідеологічний аспект мистецького процесу, творчий метод постає як певна логіка ідей, тобто ідеологія.

Біографія автора

Serhii Bezklubenko, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор філософських наук, професор, почесний член Національної академії мистецтв України

Посилання

Bezklubenko, S.D., 2003. Vsezahalna teoriia ta istoriia mystetstva [Universal theory and art history]. Kyiv.

Bezklubenko, S.D., 2019. Slovo yak nosii informatsii, abo ukrainski taiemnytsi "Ievrondii" [The word as a bearer of information, or the Ukrainian mysteries of Eurovision]. In: M.M. Brovko, ed. Kulturotvorchi vymiry liudyny v suchasnomu universumi. Kyiv: Lira-K. pp.297-318.

Dziuba, I., 2001. Metod – tse nasampered rozuminnia [The method is first of all understanding]. Literaturna Ukraina, 25 January.

Krymskyi, S.B., 2001. U superechtsi ne narodzhuietsia istyna [Truth is not born in a dispute]. Den. 30 March.

Liubimov, L.D., 1981. Iskusstvo Drevnei Rusi [The Art of Ancient Russia]. Moscow: Prosveshchenie. [online] Available at: <http://artyx.ru/books/item/f00/s00/z0000031/st039.shtml> [Accessed 07 October 2019].

Maiakovskii, V., 1958. Kak delat stikhi [How to make poetry]. In: Polnoe sobranie sochinenii [Complete works]. Moscow: Gosudarstvennoe izdatelstvo khudozhestvennoi literatury. Vol. 12. pp.81-117.

Maiakovskii, V., 1958. Khorosho! Oktiabrskaia poema [Khorosho! Oktiabrskaia poema]. In: Polnoe sobranie sochinenii [Complete works]. Moscow: Gosudarstvennoe izdatelstvo khudozhestvennoi literatury, Vol. 8. pp.233-328.

Nobel Prize: Kyrie Eleison Without God. 1969. Time. [online] 31 October, Vol. 94, 18. Available at: <http://content.time.com/time/magazine/article/0,9171,839114,00.html> [Accessed 07 October 2019].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-05

Як цитувати

Bezklubenko, S. (2020). Логіка ідей (ідеологія) як складова творчого методу. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво, 3(1), 8–18. https://doi.org/10.31866/2616-759x.3.1.2020.204352

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ТЕОРІЇ ТА ІСТОРІЇ