Експерименти біомеханічних тренінгів Всеволода Меєрхольда в процесі підвищення психофізичної техніки майбутнього актора
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-759x.3.2.2020.219284Ключові слова:
актор, тренінг, Меєрхольд, біомеханіка, метод, експериментиАнотація
Мета статті – розкрити та проаналізувати досвід національної грузинської школи театральної педагогіки в контексті дидактичної верифікації біомеханіки Всеволода Меєрхольда. Методологія дослідження ґрунтується на порівняльному, історичному аналізі безперервних та інноваційних принципів, які в театральній педагогіці розробили грузинські й іноземні театральні вчені. Наукова новизна. На прикладах вправ з біомеханіки режисера і педагога Всеволода Меєрхольда розкрито та проаналізовано експериментальний досвід грузинської школи театральної педагогіки щодо впровадження психофізичних тренінгів у процес підготовки акторів театру. Висновки. Світові театральні школи, де біомеханіка Всеволода Меєрхольда займає значне місце в сучасному театральному мистецтві, велику увагу приділяють психофізичній підготовці студентів, особливо за останні роки. Біомеханіку вивчають у театральних центрах і студіях Америки та Європи. У Грузії на сьогодні в педагогіці виховання акторської майстерності дуже низький ступінь зацікавленості біомеханічними тренінгами. Зважаючи на це, пропонуємо авторську концепцію впровадження комплексу психофізичних тренінгів у процес підготовки акторів драматичного театру в умовах вищої школи.Посилання
Bahrushin, Ju., 1967. Stanislavskij i Mejerhold [Stanislavsky and Meyerhold]. In: Vendrovskaja, L.D. ed. Vstrechi s Mejerholdom [Meetings with Meyerhold]. Moscow: VTO.
Bernshtejn, N.A., 1926. Obshhaja biomehanika. Osnovy uchenija o dvizhenijah cheloveka [General biomechanics. Fundamentals of the doctrine of human movements]. Moscow: CIT VCSPS.
Bernshtejn, N.A., 1997. Biomehanika i fiziologija dvizhenij [Biomechanics and physiology of movements]. Moscow: Institut prakticheskoj psihologii.
Chzhun Chzhun Ok, 2005. Rezhisserskaja metodologija Vs. Je. Mejerholda i ee vlijanie na sovremennyj teatr [Directing methodology of Vs. E. Meyerhold and her influence on modern theater]. Abstract of the candidate of art history. Russian Academy of Theater Arts. [online] Available at: <https://www.dissercat.com/content/rezhisserskaya-metodologiya-vsemeierkholda-i-ee-vliyanie-na-sovremennyi-teatr/read> [Accessed 25 September 2020].
Craig, M., 2018. Biomechanics-and-Meyerhold. RussiaKnowledge. [online] Available at: <http://www.russiaknowledge.com/2018/12/23/biomechanics-and-meyerhold/> [Accessed 10 October 2020].
Demidov, N.V., 2004. Tvorcheskoe nasledie [Creative heritage]. St. Petersburg: Giperion. T. 2. Book. 3: Iskusstvo zhit na scene [The art of living on stage].
Donskoj, D.D. and Zaciorskij, V.M., 1979. Biomehanika [Biomechanics] Moscow: Fizkultura i sport.
Dzhaf, F., 1994. Nasledie Vs. Je. Mejerholda v zarubezhnom teatrovedenii i teatralnoj praktike [The Legacy of Sun. E. Meyerhold in foreign theater studies and theatrical practice] Abstract of the candidate of art history. St. Petersburg State Academy of Theater Arts. [online] Available at: <http://cheloveknauka.com/v/427066/a#?page=1> [Accessed 25 September 2020].
Gripich, A., 1967. Uchitel sceny [Stage teacher]. In: Vendrovskaja, L.D. ed. Vstrechi s Mejerholdom [Meetings with Meyerhold]. Moscow: VTO. pp.114-145.
Ilinskij, I.V., 1961. Sam o sebe [About himself]. Moscow: VTO.
Kvon Dzhupgtak, 2017. Znachenie teatralno-pedagogicheskogo nasledija Vs. Je. Mejerholda dlja vospitanija sovremennogo aktera v Koree (k probleme osvoenija russkoj akterskoj metodologii v korejskom teatralnom obrazovanii) [The value of the theatrical and pedagogical heritage of Vs. E. Meyerhold for the education of a modern actor in Korea (to the problem of mastering Russian acting methodology in Korean theater education)]. Abstract of the candidate of art history. Russian Institute of Theater Arts – GITIS. [online] Available at: <https://www.dissercat.com/content/znachenie-teatralno-pedagogicheskogo-naslediya-vs-e-meierkholda-dlyavospitaniya-sovremennog/read> [Accessed 25 September 2020].
Lurija, A.R., 2013. Osnovy nejropsihologii [Fundamentals of neuropsychology]. 8th ed. Moscow: Akademija.
Mejerhold, V.Je., 1922. Akter budushhego i biomehanika [Actor of the future and biomechanics]. Jermitazh, 6.
Mejerhold, V.Je., 1968. Akter budushhego i biomehanika. Doklad 12 ijunja 1922 g. [Actor of the future and biomechanics. Report June 12, 1922]. In: Mejerhold, V.Je. Stati. Pisma. Besedy. Rechi [Articles. Letters. Conversations. Speeches]. Moscow: Iskusstvo. Ch. 2. (1917-1939), pp.486-489.
Mejerhold, V.Je., 1968. Iz besedy s uchastnikami spektaklja 15 janvarja 1931 g. [From a conversation with the participants of the performance on January 15, 1931]. In: Mejerhold, V.Je. Stati. Pisma. Besedy. Rechi [Articles. Letters. Conversations. Speeches]. Moscow: Iskusstvo. Ch. 2. (1917-1939), pp.242-247.
Mejerhold, V.Je., 1968. Stati, pisma, rechi, besedy [Articles, letters, speeches, conversations]. Moscow: Iskusstvo. Ch. 2: 1917-1939.
Mejerhold, V.Je., 1998. Amplua aktera [Fragment broshjury, sostavlennoj V.Je. Mejerholdom, V.M. Bebutovym, I.A. Aksenovym. Moskva, izd. GVYRM. 1922] [The role of an actor [A fragment of a brochure compiled by VE Meyerhold, VM Bebutov, IA Aksenov. Moscow, ed. GVYRM. 1922]. In: Pesochinskij, N.V. and Kuhta, E.A. ed. Mejerhold: k istorii tvorcheskogo metoda: publikacii, statI [Meyerhold: on the history of the creative method: publications, articles]. St. Petersburg: KultInformPress, pp.41-44.
Mejerhold, V.Je., 1998. Lekcija Vs.Je. Mejerholda na akterskom fakultete GJeKTEMASA 18 janvarja 1929 g. Stenogramma [Lecture by Vs. E. Meyerhold at the acting department of GECTEMAS January 18, 1929. Transcript]. In: Pesochinskij, N.V. and Kuhta, E.A. ed. Mejerhold: k istorii tvorcheskogo metoda: publikacii, statI [Meyerhold: on the history of the creative method: publications, articles]. St. Petersburg: KultInformPress, pp.52-54.
Vendrovskaja, L.D. ed., 1967. Vstrechi s Mejerholdom [Meetings with Meyerhold: collection of memoirs]. Moscow: VTO.
Veselovska, H., 2001. "Teatr shukan" Vsevoloda Meiierkholda: (protoekspresionistski vidkryttia pid chas poltavskykh hastrolei "Tovarystva novoi dramy") ["Theater of Quests" by Vsevolod Meyerhold: (proto-expressionist discoveries during the Poltava tour of the "Society of New Drama")]. Ukrainskyi teatr, 6, pp.17-22.
Zinchenko, V., 2011. Nikolaj Aleksandrovich Bernshtejn: psihologicheskaja fiziologija [Nikolai Aleksandrovich Bernstein: psychological physiology]. In: Shhedrina, T.G. ed. Stil myshlenija: problema istoricheskogo edinstva nauchnogo znanija [Thinking style: the problem of the historical unity of scientific knowledge]. Moscow: ROSSPJeN. Razd. III. Zinchenko V.P. Moi Uchitelja i Zasluzhennye sobesedniki [My Teachers and Honored Interlocutors].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Ніно Давіташвілі, Микола Юдов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.