«Система» К. С. Станіславського і її місце у формуванні актора та духовній трансформації театру ХХ століття
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-759x.1.2018.144694Ключові слова:
театр, духовність, природа людини, митець, методика роботи з акторомАнотація
Метою статті – окреслити коло літературних і практичних джерел, що наближають ключові питання «системи» К. С. Станіславського до ефективного розв’язання, здатного вплинути на зміст та ступінь продуктивності роботи з акторським курсом; прояснити зміст, який автор «системи» вкладав у поняття «природа – єдиний творець образу». Застосовано театрознавчий, мистецтвознавчий, системно-структурний та компаративний методи, які дали змогу розглянути досліджуваний об’єкт як необхідний чинник виховання сучасного актора. Новизна роботи. У статті вперше здійснено спробу окреслити коло чинників, завдяки впливу яких стає можливим збагачення змісту роботи з акторським курсом за «системою» К. С. Станіславського та підвищення рівня продуктивності такої роботи. Особливу увагу приділено аналізові причин виникнення, формування і становлення Театру об’єктивного мистецтва. Висновки. Стверджується, що особливу увагу потрібно приділяти не реконструкції власне «системи» Станіславського, а необхідності створення і практичного опанування методики роботи з актором, котра відповідає рівню розвитку науки др. пол. ХХ – на поч. ХХІ ст.. Універсальна полікультурна методика повинна гармонізувати практичний складник доекспресивної практики актора з її науковим обґрунтуванням.
Посилання
Antarova, K.J. (1998). On one creative path. Conversations of K. S. Stanislavsky. Moscow: Graal, Garmonija
Bachelis, T.I. (1983). Shakespeare and Craig. Moscow: Nauka.
Brook, P. (2005). Threads of time. Moscow: Artist. Rezhysser. Teatr.
Gippius, S.V. (2001) Training of creativity development. Gymnastics of feelings, [online] Available at: <http://www.theatrelibrary.ru/files/g/gippius_sv/gippius_sv_1.html> [Accessed 16 February 2018]. 18
Grotowski, J. (2003). From Poor Theater to Art Conductor: collection of articles. Introduction and translation by N. Bashyndzhagjan. Moscow: Artist. Rezhysser. Teatr.
Korniienko, N.M. (2007). Les Kurbas : rehearsal of the future. Kyiv: Lybid.
Levin, L. ‘A little will survive a century’, [online] Available at: <http://www.svoboda.org/content/article/24797833.html> [Accessed 12 February 2018].
Smeljansky, A. ‘The profession of an artist’, [online] Available at: <http://biblioteka.teatr-obraz.ru/page/professiya-artist-smelyanskiy> [Accessed 10 February 2018].
Tarkovsky, A.A. (2008). Martyrologist (1970–1986 Diaries). Italy – Città di castello : International Institute named after Andrei Tarkovsky.
Toporkov, V.K. (1949). Stanislavsky on rehearsal. Moscow; Lenigrad: Iskusstvo.
Chehov, M. (1992). Literary heritage: in 2 Vol., Vol. 1, Moscow: Iskusstvo.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Альмуваїл Фадель Аббас Абіді Альнабі
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.