«Система» К. С. Станіславського і її місце у формуванні актора та духовній трансформації театру ХХ століття

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-759x.1.2018.144694

Ключові слова:

театр, духовність, природа людини, митець, методика роботи з актором

Анотація

Метою статті – окреслити коло літературних і практичних джерел, що наближають ключові питання «системи» К. С. Станіславського до ефективного розв’язання, здатного вплинути на зміст та ступінь продуктивності роботи з акторським курсом; прояснити зміст, який автор «системи» вкладав у поняття «природа – єдиний творець образу». Застосовано театрознавчий, мистецтвознавчий, системно-структурний та компаративний методи, які дали змогу розглянути досліджуваний об’єкт як необхідний чинник виховання сучасного актора. Новизна роботи. У статті вперше здійснено спробу окреслити коло чинників, завдяки впливу яких стає можливим збагачення змісту роботи з акторським курсом за «системою» К. С. Станіславського та підвищення рівня продуктивності такої роботи. Особливу увагу приділено аналізові причин виникнення, формування і становлення Театру об’єктивного мистецтва. Висновки. Стверджується, що особливу увагу потрібно приділяти не реконструкції власне «системи» Станіславського, а необхідності створення і практичного опанування методики роботи з актором, котра відповідає рівню розвитку науки др. пол. ХХ – на поч. ХХІ ст.. Універсальна полікультурна методика повинна гармонізувати практичний складник доекспресивної практики актора з її науковим обґрунтуванням.

Біографія автора

Fadhel Almuwail, Вищий інститут театрального мистецтва в Кувейті

Доктор філософії в галузі педагогічних наук, професор

Посилання

Antarova, K.J. (1998). On one creative path. Conversations of K. S. Stanislavsky. Moscow: Graal, Garmonija

Bachelis, T.I. (1983). Shakespeare and Craig. Moscow: Nauka.

Brook, P. (2005). Threads of time. Moscow: Artist. Rezhysser. Teatr.

Gippius, S.V. (2001) Training of creativity development. Gymnastics of feelings, [online] Available at: <http://www.theatrelibrary.ru/files/g/gippius_sv/gippius_sv_1.html> [Accessed 16 February 2018]. 18

Grotowski, J. (2003). From Poor Theater to Art Conductor: collection of articles. Introduction and translation by N. Bashyndzhagjan. Moscow: Artist. Rezhysser. Teatr.

Korniienko, N.M. (2007). Les Kurbas : rehearsal of the future. Kyiv: Lybid.

Levin, L. ‘A little will survive a century’, [online] Available at: <http://www.svoboda.org/content/article/24797833.html> [Accessed 12 February 2018].

Smeljansky, A. ‘The profession of an artist’, [online] Available at: <http://biblioteka.teatr-obraz.ru/page/professiya-artist-smelyanskiy> [Accessed 10 February 2018].

Tarkovsky, A.A. (2008). Martyrologist (1970–1986 Diaries). Italy – Città di castello : International Institute named after Andrei Tarkovsky.

Toporkov, V.K. (1949). Stanislavsky on rehearsal. Moscow; Lenigrad: Iskusstvo.

Chehov, M. (1992). Literary heritage: in 2 Vol., Vol. 1, Moscow: Iskusstvo.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-25

Як цитувати

Almuwail, F. (2018). «Система» К. С. Станіславського і її місце у формуванні актора та духовній трансформації театру ХХ століття. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво, (1), 6–18. https://doi.org/10.31866/2616-759x.1.2018.144694

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ТЕОРІЇ ТА ІСТОРІЇ