Кріпацькі театри на полтавщині кінця XVIII – початку ХІХ ст.
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-759x.1.2018.144789Ключові слова:
кріпацький театр, аматорське театральне мистецтво, п’єса, репертуар, театральні трупиАнотація
Мета дослідження – розглянути діяльність кріпацьких театрів на Полтавщині в контексті розвитку аматорського театрального мистецтва наприкінці XVIII – на початку ХІХ ст.; висвітлити вплив акторських труп, з якими пов’язана творчість В. Гоголя-Яновського та І. Котляревського, на формування українського професійного театру. Методологію дослідження становить органічна сукупність базових принципів дослідження: об’єктивності, історизму, багатофакторності, системності, комплексності, розвитку та плюралізму. Використані проблемно-хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко-аналітичний методи наукового пізнання, що дало змогу висвітлити процес зародження й розвитку кріпацького театру та визначити його вплив на формування українського професійного театру. Наукова новизна роботи полягає в аналізі діяльності кріпацьких театрів на Полтавщині кінця XVIII – початку ХІХ ст. та виявленні їхнього впливу на розвиток української культури. Висновки. Доведено, що кріпацькі театри Полтавщини кінця XVIII – початку ХІХ ст. сприяли поширенню української тематики та нових жанрів української класичної драматургії, зростанню майстерності акторів-виконавців, які зробили вагомий внесок у діяльність українського професійного театру другої половини ХІХ ст.
Посилання
Antonovich, A.D. (1925). Three Hundred years of Ukrainian theater: 1619–1919. Prague: Ukrainian public publishing fund.
Bogorodichna, A. (2009). ‘Vasily Gogol-Yanovsky: in the shadow of the son. Retrieved from’ [online] Available at: <http://vsiknygy.net.ua/review/926/> [Accessed 20.03.2018]
Veselovskaya, G. (1998). Serf Theatre in Ukraine. Ukrainskiy teatr [Ukrainian Theater], no. 1, pp. 21–23.
Wozniak, M. (1955). The Beginning of the Ukrainian Comedy. New York: Goverlya.
Zerov, N. ( 1924). New Ukrainian writing. Kiev: Slovo, issue 1, p. 134
Izvarina, A.M. (2014). His toriography of the formation of the Ukrainian opera art of the first half of the nineteenth century. «Profesiina mystetska osvita i khudozhnia kultura: vyklyky ХХІ stolittia» [Professional arts education and art culture: challenges of the XXI century: Proceedings of the International scientific-practical conference]. Kyiv, pp. 171–178.
Kysil, O.V. (1925). Ukrainian theater. Kyiv: Knyhospilka.
Kulish, P. (1862). A fewpreliminary words. Osnova, no. 2, pp. 19–43.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Юрій Злобін
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.