Кріпацькі театри на полтавщині кінця XVIII – початку ХІХ ст.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-759x.1.2018.144789

Ключові слова:

кріпацький театр, аматорське театральне мистецтво, п’єса, репертуар, театральні трупи

Анотація

Мета дослідження – розглянути діяльність кріпацьких театрів на Полтавщині в контексті розвитку аматорського театрального мистецтва наприкінці XVIII – на початку ХІХ ст.; висвітлити вплив акторських труп, з якими пов’язана творчість В. Гоголя-Яновського та І. Котляревського, на формування українського професійного театру. Методологію дослідження становить органічна сукупність базових принципів дослідження: об’єктивності, історизму, багатофакторності, системності, комплексності, розвитку та плюралізму. Використані проблемно-хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко-аналітичний методи наукового пізнання, що дало змогу висвітлити процес зародження й розвитку кріпацького театру та визначити його вплив на формування українського професійного театру. Наукова новизна роботи полягає в аналізі діяльності кріпацьких театрів на Полтавщині кінця XVIII – початку ХІХ ст. та виявленні їхнього впливу на розвиток української культури. Висновки. Доведено, що кріпацькі театри Полтавщини кінця XVIII – початку ХІХ ст. сприяли поширенню української тематики та нових жанрів української класичної драматургії, зростанню майстерності акторів-виконавців, які зробили вагомий внесок у діяльність українського професійного театру другої половини ХІХ ст.

Біографія автора

Yuriy Zlobin, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат культурології

Посилання

Antonovich, A.D. (1925). Three Hundred years of Ukrainian theater: 1619–1919. Prague: Ukrainian public publishing fund.

Bogorodichna, A. (2009). ‘Vasily Gogol-Yanovsky: in the shadow of the son. Retrieved from’ [online] Available at: <http://vsiknygy.net.ua/review/926/> [Accessed 20.03.2018]

Veselovskaya, G. (1998). Serf Theatre in Ukraine. Ukrainskiy teatr [Ukrainian Theater], no. 1, pp. 21–23.

Wozniak, M. (1955). The Beginning of the Ukrainian Comedy. New York: Goverlya.

Zerov, N. ( 1924). New Ukrainian writing. Kiev: Slovo, issue 1, p. 134

Izvarina, A.M. (2014). His toriography of the formation of the Ukrainian opera art of the first half of the nineteenth century. «Profesiina mystetska osvita i khudozhnia kultura: vyklyky ХХІ stolittia» [Professional arts education and art culture: challenges of the XXI century: Proceedings of the International scientific-practical conference]. Kyiv, pp. 171–178.

Kysil, O.V. (1925). Ukrainian theater. Kyiv: Knyhospilka.

Kulish, P. (1862). A fewpreliminary words. Osnova, no. 2, pp. 19–43.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-25

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ТЕОРІЇ ТА ІСТОРІЇ