Експансії театру за часів кванта. Спокуса радикальністю (фрагмент)
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-759x.1.2018.144799Ключові слова:
морфогенетичні поля, явища «невидимого», енергія думки, квантовий світ, сценічний часАнотація
Мета дослідження – ініціювати новий напрям науки про художню культуру і, зокрема, про театр, визначений як синергетика художньої культури (назва номінальна), котрий передбачає дослідження феномена зв’язку художньої (театральної) творчості із квантовим світом. Методологію дослідження складають міждисциплінарні підходи на базі синергетики, квантової фізики, мистецтвознавства (театрознавства), культурології, адаптація методів «точних» наук до гуманітарних, що уможливлює спробу ініціювати новий напрям у гуманітарній науці. Новизна дослідження полягає в тому, що вперше у театрознавстві (мистецтвознавстві) порушуються проблеми, що досі залишаються недослідженими: зв’язки художньої (театральної) реальності із квантовим світом, морфогенетичними полями, явищами «невидимого», енергіями думки, зворотністю/незворотністю часу та зі стратегією сценічного часу. Висновки. Стаття-фрагмент презентує новий напрям у науці про культуру і мистецтво, який може спровокувати нові підходи до унікальних можливостей культури на сучасній стадії розвитку суспільств та суспільної свідомості. Відкриття інноваційного потенціалу художньої (театральної) культури для суспільства ХХІ ст., зокрема, використання його рольових можливостей як механізму нейтралізації, демонтажу консьюмеритських загроз
і водночас стимулювання руху до суспільств альтруїстичної цивілізації, про що нині ведуть мову мислителі та «просунуті» вчені, включаючи Нобелевських лауреатів, сприятиме розвитку наук про людину.
Посилання
Bodriiiar, Zh. J. (2000). Symbolic exchange and death.Moscow: Dobrosvet.
Gul’chenko, V. (2001). ‘Necessity of dreams’. Kul’tura [Culture], [online] may 16–23. Available at: <http://www.smotr.ru/olimp/olimp_wil.htm>. [Accessed 20.02.2018]
Dolzhanskii, R. (2012). ‘The muzzle of passions. Romeo Castellucci at the AvignonFestival’. Kommersant Ukraina [Merchant Ukraine], [online] no. 125. Available at:<https://www.kommersant.ru/doc/1996052/>. [Accessed 20.02.2018]
Dolzhanskii, R. (1998). ‘The flight of a man leads nowhere: Robert Wilson performed stage production of Brecht: On the performance of Bob Wilson in Berliner’. Kommersant [Merchant], [online] no. 22. Available at: <https://www.kommersant.ru/doc/192225>. [Accessed 20.02.2018]
Zigunenko, S.N. (1991). How does the time machine work?Moscow: Znanie.
Ivanov, V. (2012). ‘Cosmos of Nekrosius'’. Ekran i stcena [Screen and scene], [online] no. 21. Available at: <http://screenstage.ru/?p=1189>. [Accessed 20.02.2018]
Korniienko, N.M.(2013). Non line theatrical (art) studies: post-non-classical and scape. From Faustto Proteus. Kyiv: Alterpres.
Stronko, B.Yu. (2003).The status of existential time in music. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv:NationalMusicAcademy ofUkraine named after P.I. Tchaikovsky, The Odessa National A.V. Nezhdanova Academy of Music.
Felner-Patlakh, I. (1998). ‘Swedish dreams of Bob Wilson’. Nezavisimaia gazeta [Independent newspaper], no. 223. Available at: <http://www.smotr.ru/olimp/olimp_wil.htm>. [Accessed 20.02.2018]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Неллі Корнієнко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.