Специфіка роботи актора театру і кіно: природа існування та засоби умовності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-759x.1.2018.144949

Ключові слова:

актор, кінематограф, театр, режисер, кадр, умовність

Анотація

Мета дослідження – з’ясувати основні відмінності природи існування актора драматичного театру та актора кіно, засобів умовності й головні принципи акторської майстерності під час знімального процесу. Методологія дослідження полягає у застосуванні аналітичного методу – для аналізу мистецтвознавчої, філософської, культурологічної літератури з теми дослідження; порівняльно-типологічного – для виявлення рис подібності і відмінності сценічного та екранного мистецтв, зокрема театру й кіно; концептуального – для характеристики понятійно-термінологічної системи дослідження. Наукова новизна роботи визначається тим, що в ній ґрунтовно проаналізовано проблеми співпраці актора з театро- та кінорежисером у процесі створення вистави чи кінофільму. Висновки. Доведено, що робота актора кіно має суттєві відмінності порівняно з роботою актора драматичного театру, природою існування та засобами умовності: їй властиві наявність так званих дублів (можливості перезняти невдалі сцени), концентрація та зосередженість уваги актора, деталізація елементів внутрішньої техніки, що неминуче розглядається в кадрі. Специфіка майстерності актора драматичного театру залежить від сюжетної дії, котра розвивається поступово, від наявності глядацької аудиторії. Для роботи актора на сцені характерна імпровізація; кінематограф не передбачає «акторського посилу» у глядацьку залу, відповідну реакцію та наявність
будь-яких (театральних) пауз.

Біографії авторів

Tetyana Sovgyra, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства

Maryna Tatarenko, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Bezklubenko, S. D. (2001). Ukrainian Cinema: An Outline of History. Kyiv: KNUKiM.

Bezruchko, O. V. (2015). The way to the cinema of the famous Ukrainian actor, director and film teacher E. Matveyev. Mystetstvoznavstvo Ukrainy [Art of Ukraine]. Kyiv, pp. 15–18.

Miroshnichenko, I. (2011). I’ll tell you. Moskow: AST Olimp-Biznes.

Pogrebnyak, G. (2017) Author’s mode in the screened scenic mystery. Visnyk KNUTKiT [News of Kyiv National I. K. Karpenko-Kary Theatre, Cinema and Television University]. Kyiv, pp. 115–122.

Rjazanov, Je. (2007). Unsupplied results. Moskow: Vagrius.

Sheberg, T. (2015). Ingman Bergman. Life, love and treason, Moskow: Corpus.

American theatre. (2000). New York: Theatre Communications Group.

Caine, M. (2010). The Elephantto Hollywood. London: Hodder&Stoughton Ltd.

Shelley, P. (2017). Philip Seymour Hoffman: The Life and Work. North California: Jefferson.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-25

Як цитувати

Sovgyra, T., & Tatarenko, M. (2018). Специфіка роботи актора театру і кіно: природа існування та засоби умовності. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво, (1), 61–72. https://doi.org/10.31866/2616-759x.1.2018.144949

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ТЕОРІЇ ТА ІСТОРІЇ