Специфіка роботи актора театру і кіно: природа існування та засоби умовності
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-759x.1.2018.144949Ключові слова:
актор, кінематограф, театр, режисер, кадр, умовністьАнотація
Мета дослідження – з’ясувати основні відмінності природи існування актора драматичного театру та актора кіно, засобів умовності й головні принципи акторської майстерності під час знімального процесу. Методологія дослідження полягає у застосуванні аналітичного методу – для аналізу мистецтвознавчої, філософської, культурологічної літератури з теми дослідження; порівняльно-типологічного – для виявлення рис подібності і відмінності сценічного та екранного мистецтв, зокрема театру й кіно; концептуального – для характеристики понятійно-термінологічної системи дослідження. Наукова новизна роботи визначається тим, що в ній ґрунтовно проаналізовано проблеми співпраці актора з театро- та кінорежисером у процесі створення вистави чи кінофільму. Висновки. Доведено, що робота актора кіно має суттєві відмінності порівняно з роботою актора драматичного театру, природою існування та засобами умовності: їй властиві наявність так званих дублів (можливості перезняти невдалі сцени), концентрація та зосередженість уваги актора, деталізація елементів внутрішньої техніки, що неминуче розглядається в кадрі. Специфіка майстерності актора драматичного театру залежить від сюжетної дії, котра розвивається поступово, від наявності глядацької аудиторії. Для роботи актора на сцені характерна імпровізація; кінематограф не передбачає «акторського посилу» у глядацьку залу, відповідну реакцію та наявність
будь-яких (театральних) пауз.
Посилання
Bezklubenko, S. D. (2001). Ukrainian Cinema: An Outline of History. Kyiv: KNUKiM.
Bezruchko, O. V. (2015). The way to the cinema of the famous Ukrainian actor, director and film teacher E. Matveyev. Mystetstvoznavstvo Ukrainy [Art of Ukraine]. Kyiv, pp. 15–18.
Miroshnichenko, I. (2011). I’ll tell you. Moskow: AST Olimp-Biznes.
Pogrebnyak, G. (2017) Author’s mode in the screened scenic mystery. Visnyk KNUTKiT [News of Kyiv National I. K. Karpenko-Kary Theatre, Cinema and Television University]. Kyiv, pp. 115–122.
Rjazanov, Je. (2007). Unsupplied results. Moskow: Vagrius.
Sheberg, T. (2015). Ingman Bergman. Life, love and treason, Moskow: Corpus.
American theatre. (2000). New York: Theatre Communications Group.
Caine, M. (2010). The Elephantto Hollywood. London: Hodder&Stoughton Ltd.
Shelley, P. (2017). Philip Seymour Hoffman: The Life and Work. North California: Jefferson.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Тетяна Совгира, Марина Татаренко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.