Система театру «переживання» в контексті проблем театральної освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-759x.1.2018.144969

Ключові слова:

театр «переживання», театр «удавання», «система» Станіславського, догматизм театральної освіти

Анотація

Мета дослідження полягає в переосмисленні концепції системи театру «переживання» в контексті проблем виховання актора та у визначенні сутності творчого процесу «переживання» на сучасному етапі розвитку театру. Методологія дослідження. Концептуальним методологічним ядром дослідження є компаративний, семіотичний, етимологічний та аналітичний аналіз вчення Cтаніславського про театр «переживання». Новизна дослідження полягає
в аналізі протиріч, закладених у вченні Станіславського про театр «переживання», у загостренні уваги на проблемі невідповідності його сучасним вимогам до сценічної правди та у визначенні шляхів розв’язання цього протиріччя. Висновки. 1. Розділення театрального мистецтва на напрями: театр «переживання» і театр «удавання» є анахронізмом, що не відповідає ні природі акторської творчості, ні світовій театральній практиці. 2. Догматизм театральної освіти завдає шкоди процесу виховання актора, гальмуючи загальний процес розвитку театрального мистецтва.

Біографія автора

Valeriy Patsunov, Київський національний університет культури і мистецтв

Професор, заслужений діяч мистецтв України

Посилання

Didro, D. (1966). Paradoxes about the actor. Kyiv: Mystetstvo.

Zakhava, B.E. (1957). For synthesis of theater “representations” and “experiences”. Teatr [Theatre], no. 1, pp. 44–45.

Nemyrovych-Danchenko, V. (1984). About creativity of the actor. Hermitage. Moscow: Yskusstvo.

Salvini, T. (1891). A few thoughts about the theatrical art. Artist: Teatralnyi, muzykalnyi i khudozhestvennyi zhurnal [Theatrical, musical and fiction magazine], no. 14, pp. 58–61

Symonov, R.E. (1960). In the center – the actor. Teatr [Theatre], no. 4, pp. 15

Stanislavskiy, K.S. (1945). The directors plan for Othello. Moscow–Leningrad: Iskusstvo.

Stanislavskiy, K.S. (1959). Collected Works: in 8 vol. Vol. 6. Moscow: Iskusstvo.

Tovstonogov, G.A. (1966). About the profession of Art-directors. Moscow: VTO.

Chekhov, M.A. (1986). Literary heritage: in 2 vol. Vol. 2. Moscow: Iskusstvo.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-25

Як цитувати

Patsunov, V. (2018). Система театру «переживання» в контексті проблем театральної освіти. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво, (1), 125–131. https://doi.org/10.31866/2616-759x.1.2018.144969

Номер

Розділ

ТЕАТРАЛЬНА ПЕДАГОГІКА