Драматургія Саад аль-Фараджа в контексті розвитку театральної справи в Кувейті другої половини ХХ століття
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-759x.2.2018.153137Ключові слова:
арабська драматургія, мусульманські світи, незалежність Кувейту, політичні обставиниАнотація
Метою статті є дослідження діяльності театрів Кувейту загалом та інтерпретації на їхніх сценах сучасної арабської драматургії зокрема на тлі політичних подій на Близькому Сходу в другій половині ХХ ст. Основну увагу автор зосереджує на творчому доробку Саада аль-Фараджа – відомого в Кувейті актора, театрального діяча, драматурга, громадського діяча. Дослідник фокусується на політичних обставинах, що обумовили актуалізацію окремих тем, які порушує в своїх п’єсах Саад аль-Фараджа, аналізує те, як протистояння між Ізраїлем та арабським світом, політика президента Єгипту Гамаля Абделя Насера вплинула на умогляди творчої інтелігенції Кувейту. Суттєвою для автора статті є проблема політичної цензури в сучасному Кувейті, що обумовила короткочасність сценічного життя низки п’єс Саад аль-Фараджа. Значна частина розвідки присвячена особливостям поетики драматургії Саад аль-Фараджа. У період свого творчого становлення митець перебував під значним впливом європейських новаторських течій ХХ ст., що значною мірою вплинуло на художньо-образний світ його текстів. Головну увагу дослідник зосереджує на п’єсі Саад аль-Фараджа «Традиція – інша природа», у якій виразно проступають прийоми епічного театру Бертольда Брехта. Методологія дослідження полягає в застосуванні політології з метою якнайповнішого розкриття суспільного контексту діяльності театрів Кувейта і творчості драматурга Саад аль-Фараджа. Уводячи творчість кувейтського драматурга у світовий контекст, автор базується на системно-структурному й порівняльному методах. У розгляді конкретного драматургічного твору суттєвим було використання театрально-критичного аналізу. Новизна роботи. Уперше комплексно і з використанням політологічної методології на основі мистецтвознавчого аналізу досліджено діяльність театрів у Кувейті в другій половині ХХ ст. У науковий обіг уводиться важлива інформація про творчий доробок Саад аль-Фараджа, здійснено мистецтвознавчий аналіз його п’єси «Традиція – інша природа». Висновки. Виявлено, що в Кувейті всі основні театри перебували під наглядом урядової цензури, яка, за спостереженнями аль-Фараджа, вважала за потрібне використовувати театр лише для поширення культури «шляхом представлення випадкових та невідповідних прикладів з репертуару світового театру».Посилання
Al Souleman, Ali, 2005. From Staging the World to Staging the Self: Sa’dall ah Wann us and the Question of Theatre (Unpublished thesis). Oxford University.
Al-Awadi, Ali Husain, 2015. ‘Interview with Saad al-Faraj’, al-Taleea News Paper, 08 july 2015. [online] Available at: <http://altaleea.com/?p=13344> [Accessed 10 October 2017].
Al-Faraj, Saad, 1965. Hatha Sefoh – Custom is Another Nature. 1987. [Unpublished copy of the play]. Al-Shaa’bi Theatre archive.
Al-Faraj, Saad, 1965. Kuwait Sanat 2000 – Kuwait 2000. [Unpublished copy of the play]. Al-Shaa’bi Theatre archive.
Al-Faraj, Saad, 2016. Unpublished interview with by the Author, 11 May 2016.
Allen, R., 2000. An Introduction To Arabic Literature. United Kingdom: Cambridge University Press.
Alsharq al-Awsat, 27 June 2003, p.31.
Al-Tahir, Ahmid, 1997. The War of June 1967. Cairo: Al-Ahram Centre for Translation and Publishing.
Badawi, M.M., 1993. A Short History of Modern Arabic Literature. New York: Oxford University Press. https://doi.org/10.1017/CHOL9780521331975
Boal, Augusto, 2000. Theatre of the Oppressed. Translated by Charles A., Maria-Odilia Leal McBride and Emily Fryer. London: Pluto Press.
Esposito, John, 1995. The Oxford Encyclopaedia of the Modern Islamic World. New York; Oxford: Oxford University Press.
Mohamad, Hassan, 2010. Unpublished interview with by the Author, 20 January 2010.
Hourani, Albert, 2002. A History of the Arab Peoples. London: Faber and Faber. Interview conducted by al-HurraTV channel. Seen on 6 June 2017. [online] Available at: https://www.youtube.com/watch?v=qHnzL06DVmM [Accessed 10 October 2017].
Miller, Judith, 1996. God Has Ninety-Nine Names. New York: Simon and Schuster.
Mostyn, Trevor, 2002. Censorship in Islamic Societies. London: Sagi Books.
Mua’ala, Nadim, 2013. Unpublished interview with by the Author, 12 April 2013.
Owen, Roger, 1992. State Power and Politics in the Making of the Modern Middle East. London: Routledge.
Ramadan, Khalid, 2015. Unpublished interview with by the Author, 22 April 2015.
Rohan, Marc, 1988. Paris ‘68: Graffiti, Posters, Newspapers & Poems of the May 1968. Great Britain: Impact Books.
Yezid, Sayigh, 1991. Reconstructing the Paradox: The Arab Nationalist Movement, Armed Struggle, and Palestine, 1951-1966. Middle East Journal, 45, 4 (Autumn, 1991), pp.608-629.[online] Available at: <https://www.jstor.org/stable/4328352?seq=1# page_scan_tab_contents [Accessed 10 October 2017].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Алі аль-Анезі
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.