DOI: https://doi.org/10.31866/2616-759x.2.2018.153235

Барвисті емоції на сцені «Сірого театру»

Sofia Trykolenko

Анотація


Метою дослідження є розгляд особливостей реалістичного й метафоричного подання сценографічного середовища, побудованого за кінематографічними принципами, а також декорацій до постановок Київського Сірого Театру Чуттєвого психоаналізу, що базуються на передаванні емоційно-психологічних складників людських вчинків. До уваги глядачів представлено естетизовані чуттєво-насичені спектаклі, що вносять на театральну сцену принципи монтажу кінофільму. Методи дослідження поєднують спостережний та аналітичний огляди принципів формування сценографічного середовища, забезпечуючи розгляд сценографічної метафори на тлі ілюстративного матеріалу. Також використовується порівняльний метод, що зумовлено необхідністю комплексного аналізу сценографічних прийомів та режисерських рішень. Наукова новизна полягає у дослідженні вистав, які ще не стали темою ґрунтовних мистецтвознавчих досліджень. Порівняно новий театр, заснований у 2013 р., не має численних рецензій, відгуків та оглядів професійних мистецтвознавців і театрознавців. Його постановки рішуче контрастують із традиційним уявленням про подавання театральних сюжетів і, натомість, демонструють своєрідне, авторське бачення і режисерського, і сценографічного рішення. Компонування сценічного середовища подібно до кінокадрів та відповідні переходи між мізансценами вирізняють постановки Сірого театру з-поміж інших. Висновки. Київський Сірий Театр Чуттєвого психоаналізу є одним із найцікавіших явищ у сучасному театральному житті Києва, адже його постановки розкривають драматичну проблематику з несподіваного чуттєво-психологічного боку за допомогою принципів кіномонтування. Авторська інтерпретація відомих кінострічок і навіть елементів комп’ютерної гри на сцені демонструє вміння комплексно осмислювати сучасне медійне мистецтво й адаптувати його для театрального глядача.


Ключові слова


спектакль; театр; психологічна постановка; драма; емоційне сприйняття; сценографія

Повний текст:

PDF

Посилання


Mettel, V., 2018. ‘Seryi teatr’ [Gray theater]. [online] Available at: <http://greytheatre.com/> [Accessed 27 September 2018].

Ostroverkh, O., 2012. ‘Suchasnyi teatr: mizh stsenohrafiieiu ta instaliatsiieiu’ [Modern theater: between scenography and installation]. [online] Available at: <http://kurbas.org.ua/projects/almanah6/5.pdf> [Accessed 27 September 2018].

Trykolenko, S., 2015. Alisa: vybukh z pidsvidomosti. [Alice: Blast from the subconscious]. Narodoznavchi zoshyty, 4 (124), pp.975-979.

Trykolenko, S., 2015. ‘Yakoho koloru Sontse, koly ochi zakryti?’ [What is the color of the sun when the eyes are closed?]. [online] Available at: <http://er.nau.edu.ua:8080/handle/NAU/13462> [Accessed 27 September 2018].

Trykolenko, S., 2018. Stsenohrafichna metafora na tli iliustratyvnoho naturalizmu [Scenographic metaphor for illusive naturalism]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriia: Stsenichne mystetstvo, Kyiv: Publishing Center KNUKiM, 1, pp.116-124.


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2018 Софія Триколенко

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контактна інформація   |