Теоретична модель творчої особистості майбутнього режисера-педагога

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-759x.2.1.2019.170754

Ключові слова:

режисер-педагог, театр, модель творчої особистості

Анотація

Метою роботи є виявлення новітніх підходів до створення моделі творчої особисті режисера- педагога, її структури, визначення розвитку індивідуальної обдарованості. Методологічною базою є використання аналітичного, функціонального, порівняльного, мистецтвознавчого, культурологічного, системного, аксіоматичного методів дослідження основних складових формування особистості майбутнього режисера-педагога, виходячи з концептуальних положень педагогічної творчості про те, що формування моделі майбутнього фахівця виступає як об’єктивний творчий процес. Наукова новизна полягає у розробленні концепції про основні складові моделі творчої особистості, яка містить синтез теорії та практики, знання, уміння, активність, взаємодію, продуктивність, взаємозалежність і взаємозбагачення режисерської та педагогічної професійної творчості. Висновки. У результаті здійсненого дослідження можемо підсумувати. По-перше, до загальної структури моделі творчої особистості майбутнього режисера-педагога належать такі підрозділи: спрямованість особистості; індивідуальна культура (досвід); її характерологічні властивості та якості; самотворчість особистості; по-друге, теоретична модель творчої особистості майбутнього режисера-педагога є регулятором процесу його художньо-творчого та педагогічного становлення в підготовці до соціально-культурної діяльності; по-третє, запропонована модель визначає напрями практичної роботи розвитку режисера-педагога.

Біографії авторів

Nina Husakova, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат педагогічних наук, доцент

Valeriia Shtefiuk, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр

Посилання

Bespalko, V.P., 1972. Nekotorye voprosy pedagogiki vysshego obrazovaniya [Some issues of pedagogy of higher education.]. Riga.

Bozhovich, L.I., 1995. Problemy formirovaniya lichnosti. [Problems of personality formation]. In: D.I. Feldshtejna, ed. Izbrannye psikhologicheskie trudy. Moscow: Voronezh.

Donii, V.M. ed., 1997. Mystetstvo zhyttietvorchosti osobystosti. Ch.1: Teoriia i tekhnolohiia zhyttietvorchosti [Art life life. Part 1: Theory and technology of living]. Kyiv: Instytut zasobiv ta metodiv navchannia.

Kogan, L.N., 1981. Vsestoronnee razvitie lichnosti i kultura [Comprehensive personal development and culture]. Moscow: Znanie.

Leontev, A.N., 1977. Deyatelnost. Soznanie. Lichnost [Activity. Consciousness. Personality]. Moscow: Politizdat.

Lisovskaya, V.O., 1984. Rol i mesto tvorcheskogo komponenta v professionalno-pedagogicheskoj strukture lichnosti vospitatelya [The role and place of the creative component in the professional and pedagogical structure of the teacher’s personality.]. Kiev: Kollektiv i lichnost, pp.29-35.

Maslou, A., 1997. Psikhologiya bytiya [Psychology of Being]. Moscow: Refl.-buk,

Molyako, V.A., 1991. Tvorcheskaya odarennost i vospitanie tvorcheskoj lichnosti [Creative talent and upbringing of a creative personality]. Kiev: Znanie

Moroz, O.H. and Omelianenko, V.L., 1992. Pershi kroky do maisternosti [First crocants before the master]. Kyiv: Znannia.

Rodzhers Karl R., 1994. Vzglyad na psikhoterapiyu. Stanovlenie cheloveka [A look at psychotherapy. The formation of man]. Moscow: Progress.

Rubinshtejn, S.L., 1957. Bytie i soznanie. O meste psikhicheskogo vo vseobshchej vzaimosvyazi yavlenij materialnogo mira [Being and consciousness. About the place of the mental in the universal interrelation of the phenomena of the material world]. Moscow: USSR Academy of Sciences.

Rybalka, V.V., 1996. Psykholohiia rozvytku tvorchoi osobystosti [Psychology of development of creativity]. Kyiv: Instytut zasobiv ta metodiv navchannia.

Sysoieva, S.O., 1997. Teoretychni i metodychni osnovy pidhotovky vchytelia do formuvannia tvorchoi osobystosti uchnia [Theoretical and methodical basis of the preparation of the reader before the formation of creative art]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Instytut pedahohiky i psykholohii profesiinoi osvity. Kyiv.

Vygotskij, L.S., 1987. Psikhologiya iskusstva [Psychology of art]. Moscow: Pedagogika.

Zagvyazinskij, V.I., 1987. Pedagogicheskoe tvorchestvo uchitelya [Teacher’s pedagogical creativity]. Moscow: Pedagogika.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-26

Як цитувати

Husakova, N., & Shtefiuk, V. (2019). Теоретична модель творчої особистості майбутнього режисера-педагога. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво, 2(1), 86–93. https://doi.org/10.31866/2616-759x.2.1.2019.170754

Номер

Розділ

ТЕАТРАЛЬНА ПЕДАГОГІКА