Використання народної спадщини (фольклору) у кувейтських сучасних театральних виставах: обрані моделі
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-759x.2.2.2019.186655Ключові слова:
кувейтський фольклор, кувейтський театр, виконавське мистецтво, драматургіяАнотація
Мета статті – аналіз та систематизація досвіду використання фольклору в сучасних театральних практиках Кувейту. Методологія дослідження значною мірою базується на структурно-аналітичному, мистецтвознавчо-культурологічному підході. Наукова новизна. Уперше досліджено роль і місце місцевого фольклору у виставах сучасного кувейтського театру в контексті двох векторів його використання: фольклор у драматургії та фольклор у виставах. Висновки. Деякі автори уникають літературної імітації фольклору та актуалізують його, додаючи до народних авторські оповіді; фольклор слугує джерелом художніх пошуків нових форм для сучасних театральних вистав; джерелами кувейтського фольклору є народні звичаї, традиції, обряди, пісні та персонажі оповідей; у виставах артисти використовували фольклорні прийоми через цензорські обмеження з художньо-естетичною метою та інколи для задоволення аудиторії та впливу на неї; автори адаптували фольклорні матеріали для різних категорій глядачів та актуалізували його; фольклорні символи та жести слугували для ствердження авторських ідей; режисери використовували фольклор для створення метафоричних театральних форм нового естетичного змісту та втілення режисерського бачення непрямими художніми засобами; режисери, використовуючи кувейтські народні пісні, танці, а також костюми та декоративні елементи, надавали художнім творам нового значення та нових інтерпретацій; фольклорні алюзії в нових постановочних ракурсах викликали здивування аудиторії та інколи шокували її; сучасна театралізація фольклору засвідчує, що театр – це не лише художнє слово, але й візуальна мова та аудіомова, які охоплюють діалоги та створюють естетичний образ вистави; інколи у виставах застосовувалися прийоми, близькі до кіно й телебачення.Посилання
Abd Al-Rahman, G., 2009. Levels of utilizing folklore in artistic works: utilizing folklore in Iraqi theatre. Journal of Basic Education, 59.
Abdullah, Al-Aber., 2012. Al-Boushia (The Veil) written by Ismail Abdullah (UAE) and directed by (unpublished play). [online] Available at: <https://facebook.com/story.php?story_fbid=1073188436379789&id=100010659278914> [Accessed 10 October 2019].
Al-Awadi, A., 2017. Salha (unpublished play). [online] Available at: <https://facebook.com/story.php?story_fbid=1066184540413512&id=100010659278914&sfnsn=scwspmo> [Accessed 10 October 2019].
Al-Barghouthi and Abd Al-Latif., 1987. Folklore and National Heritage. Alam Al-Fikr, 17, 1.
Al-Gassab, S., 2003. Theatre of Image: Theory and Practices. National Council of Culture, Arts and Folklore–Qatar.
Al-Hamaly, M., 2018. Exorcism (Al-Moujeb) (unpublished play). [online] Available at: <https://youtu.be/1aZwTK1tXEg> [Accessed 10 October 2019].
Al-Mohandes, M., 2018. The Forgiver (Ghaffar Al-Zalla) (unpublished play). [online] Available at: <https://facebook.com/story.php?story_fbid=1073178816380751&id=100010659278914> [Accessed 10 October 2019].
Bilal, M.M., 2013. Arab Gulf Theatre and Utilization of Folklore: Kuwaiti Experience and Other Relevant Gulf Experiences. Kuwait.
Ramadany, M., 1987. Folklore and Authentication Dilemma. Alam Al-Fikr, 17, 4.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Скіна Мурад
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.