Використання народної спадщини (фольклору) у кувейтських сучасних театральних виставах: обрані моделі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-759x.2.2.2019.186655

Ключові слова:

кувейтський фольклор, кувейтський театр, виконавське мистецтво, драматургія

Анотація

Мета статті – аналіз та систематизація досвіду використання фольклору в сучасних театральних практиках Кувейту. Методологія дослідження значною мірою базується на структурно-аналітичному, мистецтвознавчо-культурологічному підході. Наукова новизна. Уперше досліджено роль і місце місцевого фольклору у виставах сучасного кувейтського театру в контексті двох векторів його використання: фольклор у драматургії та фольклор у виставах. Висновки. Деякі автори уникають літературної імітації фольклору та актуалізують його, додаючи до народних авторські оповіді; фольклор слугує джерелом художніх пошуків нових форм для сучасних театральних вистав; джерелами кувейтського фольклору є народні звичаї, традиції, обряди, пісні та персонажі оповідей; у виставах артисти використовували фольклорні прийоми через цензорські обмеження з художньо-естетичною метою та інколи для задоволення аудиторії та впливу на неї; автори адаптували фольклорні матеріали для різних категорій глядачів та актуалізували його; фольклорні символи та жести слугували для ствердження авторських ідей; режисери використовували фольклор для створення метафоричних театральних форм нового естетичного змісту та втілення режисерського бачення непрямими художніми засобами; режисери, використовуючи кувейтські народні пісні, танці, а також костюми та декоративні елементи, надавали художнім творам нового значення та нових інтерпретацій; фольклорні алюзії в нових постановочних ракурсах викликали здивування аудиторії та інколи шокували її; сучасна театралізація фольклору засвідчує, що театр – це не лише художнє слово, але й візуальна мова та аудіомова, які охоплюють діалоги та створюють естетичний образ вистави; інколи у виставах застосовувалися прийоми, близькі до кіно й телебачення.

Біографія автора

Skeena Murad, Вищий інститут драматичного мистецтва

Доктор мистецтвознавства, доцент

Посилання

Abd Al-Rahman, G., 2009. Levels of utilizing folklore in artistic works: utilizing folklore in Iraqi theatre. Journal of Basic Education, 59.

Abdullah, Al-Aber., 2012. Al-Boushia (The Veil) written by Ismail Abdullah (UAE) and directed by (unpublished play). [online] Available at: <https://facebook.com/story.php?story_fbid=1073188436379789&id=100010659278914> [Accessed 10 October 2019].

Al-Awadi, A., 2017. Salha (unpublished play). [online] Available at: <https://facebook.com/story.php?story_fbid=1066184540413512&id=100010659278914&sfnsn=scwspmo> [Accessed 10 October 2019].

Al-Barghouthi and Abd Al-Latif., 1987. Folklore and National Heritage. Alam Al-Fikr, 17, 1.

Al-Gassab, S., 2003. Theatre of Image: Theory and Practices. National Council of Culture, Arts and Folklore–Qatar.

Al-Hamaly, M., 2018. Exorcism (Al-Moujeb) (unpublished play). [online] Available at: <https://youtu.be/1aZwTK1tXEg> [Accessed 10 October 2019].

Al-Mohandes, M., 2018. The Forgiver (Ghaffar Al-Zalla) (unpublished play). [online] Available at: <https://facebook.com/story.php?story_fbid=1073178816380751&id=100010659278914> [Accessed 10 October 2019].

Bilal, M.M., 2013. Arab Gulf Theatre and Utilization of Folklore: Kuwaiti Experience and Other Relevant Gulf Experiences. Kuwait.

Ramadany, M., 1987. Folklore and Authentication Dilemma. Alam Al-Fikr, 17, 4.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-18

Як цитувати

Murad, S. (2019). Використання народної спадщини (фольклору) у кувейтських сучасних театральних виставах: обрані моделі. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво, 2(2), 164–178. https://doi.org/10.31866/2616-759x.2.2.2019.186655

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ПРАКТИКИ