Роль імпровізації в театральній творчості
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-759x.2.2.2019.186658Ключові слова:
імпровізація, метод тотальної імпровізації, сценічний етюдАнотація
Мета дослідження полягає в розкритті методологічного потенціалу мистецтва імпровізації в театральній творчості, у виявленні його різновидів на сучасному етапі розвитку мистецтва. Методологія дослідження полягає в застосуванні аналітико-концептуального, компаративного (порівняльного) та мистецтвознавчого підходу до аналізу імпровізаційних методів театральної творчості в сучасному театрі, їх форм та різновидів. Науковою новизною дослідження є узагальнення імпровізаційних методів роботи як у сучасному професійному театральному мистецтві, так і в театральній освіті. Висновки. Здійснене дослідження дозволяє зробити висновок про те, що неодмінною ознакою «живого» театру є імпровізація як найефективніший метод досягнення сценічної правди. Якщо в театральній освіті імпровізація є основою етюдного методу виховання актора, то в професійному театрі вона дозволяє не лише досягати найвищого рівня сценічної правди, але й творити нові різновиди театру.Посилання
Benkendorf, S.A., 2002. Improvizatciia kak element akterskogo i rezhisserskogo masterstva [Improvisation as an element of acting and directing mastery]. In: N.A. Zvereva, ed. Masterstvo rezhissera. Moscow: Gosudarstvennyi institut teatralnogo iskusstva.
Kollier, Dzh., 1984. Stanovlenie dzhaza [Jazz Formation]. Moscow: Iskustvo.
Makarova, L.N. and Kozodaev, P.I., 2008. Pedagogicheskii potentcial funktcii liubitelskogo teatralnogo iskusstva [Pedagogical potential of functions of amateur theatrical art]. Iskusstvo i obrazovanie, 3, pp.117-126.
Moreno, Ia.L., 2001. Psikhodrama [Psychodrama]. Moscow: Rech.
Popov, P.G., 2005. O metode. Teatralnaia pedagogika. Rezhissura [About the method. Theatrical pedagogy. Direction]. In: M. Gaaz, ed., 1997. Ya vkhozhu v mir iskusstv [I enter the art world]. Moscow: Vserossiiskii Tcentr Khudozhestvennogo Tvorchestva, 2(90).
Prokhorov, A.M. ed., 1972. Bolshaia sovetskaia entciklopediia [Great Soviet Encyclopedia]. Moscow, Vol. 10.
Radenko, B.M., 2018. Vokalna improvizatsiia yak osoblyvist vykonavskoho protsesu u miuzyklakh [Vocal improvisation as a feature of the performing process in musicals]. Mizhnarodnyi visnyk: Kulturolohiia. Filolohiia. Muzykoznavstvo, 1, p.233-237.
Stanislavskii, K.S., 2002. Rabota aktera nad soboi v tvorcheskom protcesse perezhivaniia [The work of the actor on himself in the creative process of experience]. Moscow: ART.
Strelchuk, V.O., 2015. Improvizatsiia yak vazhlyvyi chynnyk formuvannia maibutnoho rezhysera estrady [Improvisation as an important factor in the formation of the future director on the stage]. Visnyk KNUKiM. Seriia Mystetstvoznavstvo, 33, p.155-159.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Валерій Пацунов Ніна Гусакова, Тетяна Губрій
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.