Роль імпровізації в театральній творчості

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-759x.2.2.2019.186658

Ключові слова:

імпровізація, метод тотальної імпровізації, сценічний етюд

Анотація

Мета дослідження полягає в розкритті методологічного потенціалу мистецтва імпровізації в театральній творчості, у виявленні його різновидів на сучасному етапі розвитку мистецтва. Методологія дослідження полягає в застосуванні аналітико-концептуального, компаративного (порівняльного) та мистецтвознавчого підходу до аналізу імпровізаційних методів театральної творчості в сучасному театрі, їх форм та різновидів. Науковою новизною дослідження є узагальнення імпровізаційних методів роботи як у сучасному професійному театральному мистецтві, так і в театральній освіті. Висновки. Здійснене дослідження дозволяє зробити висновок про те, що неодмінною ознакою «живого» театру є імпровізація як найефективніший метод досягнення сценічної правди. Якщо в театральній освіті імпровізація є основою етюдного методу виховання актора, то в професійному театрі вона дозволяє не лише досягати найвищого рівня сценічної правди, але й творити нові різновиди театру.

Біографії авторів

Valeriy Patsunov, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужений діяч мистецтв України, професор

Nina Gusakova, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат педагогічних наук, доцент

Tetiana Hubrii, Київський академічний театр «Золоті ворота»

Магістр

Посилання

Benkendorf, S.A., 2002. Improvizatciia kak element akterskogo i rezhisserskogo masterstva [Improvisation as an element of acting and directing mastery]. In: N.A. Zvereva, ed. Masterstvo rezhissera. Moscow: Gosudarstvennyi institut teatralnogo iskusstva.

Kollier, Dzh., 1984. Stanovlenie dzhaza [Jazz Formation]. Moscow: Iskustvo.

Makarova, L.N. and Kozodaev, P.I., 2008. Pedagogicheskii potentcial funktcii liubitelskogo teatralnogo iskusstva [Pedagogical potential of functions of amateur theatrical art]. Iskusstvo i obrazovanie, 3, pp.117-126.

Moreno, Ia.L., 2001. Psikhodrama [Psychodrama]. Moscow: Rech.

Popov, P.G., 2005. O metode. Teatralnaia pedagogika. Rezhissura [About the method. Theatrical pedagogy. Direction]. In: M. Gaaz, ed., 1997. Ya vkhozhu v mir iskusstv [I enter the art world]. Moscow: Vserossiiskii Tcentr Khudozhestvennogo Tvorchestva, 2(90).

Prokhorov, A.M. ed., 1972. Bolshaia sovetskaia entciklopediia [Great Soviet Encyclopedia]. Moscow, Vol. 10.

Radenko, B.M., 2018. Vokalna improvizatsiia yak osoblyvist vykonavskoho protsesu u miuzyklakh [Vocal improvisation as a feature of the performing process in musicals]. Mizhnarodnyi visnyk: Kulturolohiia. Filolohiia. Muzykoznavstvo, 1, p.233-237.

Stanislavskii, K.S., 2002. Rabota aktera nad soboi v tvorcheskom protcesse perezhivaniia [The work of the actor on himself in the creative process of experience]. Moscow: ART.

Strelchuk, V.O., 2015. Improvizatsiia yak vazhlyvyi chynnyk formuvannia maibutnoho rezhysera estrady [Improvisation as an important factor in the formation of the future director on the stage]. Visnyk KNUKiM. Seriia Mystetstvoznavstvo, 33, p.155-159.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-18

Як цитувати

Patsunov, V., Gusakova, N., & Hubrii, T. (2019). Роль імпровізації в театральній творчості. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво, 2(2), 194–204. https://doi.org/10.31866/2616-759x.2.2.2019.186658

Номер

Розділ

ТЕАТРАЛЬНА ПЕДАГОГІКА