Логіка ідей (ідеологія) як складова творчого методу
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-759x.3.1.2020.204352Ключові слова:
метод, творчість, мистецтво, технологія, ідеологія (логіка ідей)Анотація
Мета дослідження – з’ясувати сутність поетики (або, що те саме, художнього творчого методу). Методи дослідження – аналіз і синтез. Наукова новизна дослідження. Автор дотримується концепції, згідно з якою мистецтво, будучи важливою формою суспільної свідомості, способом самовираження особи та засобом утвердження певних ідей, у своїй основі є одним із видів виробництва. Виробництво це особливе – духовне (мораль, наука, філософія, релігія); це виробництво ідей, а не матеріальних благ. Мистецтво є специфічним також серед духовних, як художнє, та відсутнє в природі. З огляду на це мистецтву як художньому виробництву притаманні всі властивості виробництва як такого, у тому числі організаційні, економічні та технологічні. Зважаючи на це, сутність творчого методу, який, з формального боку, на вигляд як система певних правил (прийомів) творчості, автор убачає в тому, що він являє собою не що інше, як логіку творчого процесу, тобто художнього виробництва. Своєрідними гранями цієї логіки постають (у різних видах мистецтва – різною мірою) технологічні, гносеологічні, ідеологічні та психологічні аспекти. Висновки. Оскільки в цій публікації досліджено саме ідеологічний аспект мистецького процесу, творчий метод постає як певна логіка ідей, тобто ідеологія.Посилання
Bezklubenko, S.D., 2003. Vsezahalna teoriia ta istoriia mystetstva [Universal theory and art history]. Kyiv.
Bezklubenko, S.D., 2019. Slovo yak nosii informatsii, abo ukrainski taiemnytsi "Ievrondii" [The word as a bearer of information, or the Ukrainian mysteries of Eurovision]. In: M.M. Brovko, ed. Kulturotvorchi vymiry liudyny v suchasnomu universumi. Kyiv: Lira-K. pp.297-318.
Dziuba, I., 2001. Metod – tse nasampered rozuminnia [The method is first of all understanding]. Literaturna Ukraina, 25 January.
Krymskyi, S.B., 2001. U superechtsi ne narodzhuietsia istyna [Truth is not born in a dispute]. Den. 30 March.
Liubimov, L.D., 1981. Iskusstvo Drevnei Rusi [The Art of Ancient Russia]. Moscow: Prosveshchenie. [online] Available at: <http://artyx.ru/books/item/f00/s00/z0000031/st039.shtml> [Accessed 07 October 2019].
Maiakovskii, V., 1958. Kak delat stikhi [How to make poetry]. In: Polnoe sobranie sochinenii [Complete works]. Moscow: Gosudarstvennoe izdatelstvo khudozhestvennoi literatury. Vol. 12. pp.81-117.
Maiakovskii, V., 1958. Khorosho! Oktiabrskaia poema [Khorosho! Oktiabrskaia poema]. In: Polnoe sobranie sochinenii [Complete works]. Moscow: Gosudarstvennoe izdatelstvo khudozhestvennoi literatury, Vol. 8. pp.233-328.
Nobel Prize: Kyrie Eleison Without God. 1969. Time. [online] 31 October, Vol. 94, 18. Available at: <http://content.time.com/time/magazine/article/0,9171,839114,00.html> [Accessed 07 October 2019].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Сергій Безклубенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.