Візуальна інсталяція як елемент акторської майстерності
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-759x.3.1.2020.204361Ключові слова:
візуальне мистецтво, інсталяція, акторська майстерністьАнотація
Мета дослідження – проаналізувати особливості використання форм візуальної інсталяції як важливої складової акторської майстерності. Методологія дослідження. Для досягнення мети використано методи компаративістики як засобу порівняння форм візуальної інсталяції та моделювання ознак елементів, якими ці форми структуровані. Наукова новизна полягає в тому, що схарактеризовано роль та значення форм візуальної інсталяції у процесах акторського виховання, розглянуто також динаміку розвитку методик, які ґрунтуються на використанні візуальної інсталяції як елементу акторської майстерності. Висновки. Візуальна інсталяція – елемент акторської майстерності в процесі створення сценічного образу. Про наявність проблем візуальної інсталяції говорили видатні режисери, актори та викладачі світового рівня. Виховання пластичної виразності у професійних акторів є обов’язковим складником професійної підготовки сучасного актора та необхідним засобом сценічного втілення художнього образу. Наявність різних методик підготовки дає змогу широко використовувати візуальну інсталяцію у роботі актора над роллю в різних режисерських парадигмах, якими представлений розвиток сучасного театрального мистецтва. Розглянуті методики використання візуальної інсталяції в роботі актора розкривають певні тенденції, суть яких полягає в пошуках додаткових засобів виразності у традиційних акторських техніках жестово-поведінкового характеру, намаганні поєднати їх з художніми завданнями, закладеними в «театральний текст», поглибити в його прочитанні смислову багатовекторність через центральну постать сценічної дії – актора. Саме тому зростає вагомість багатополярності в професійній підготовці тих, хто бере участь у створенні вистави. Мова йде про необхідність володіння різними техніками візуальної інсталяції не тільки на акторському рівні, а й на режисерському. Загальна роль цих технік – збагатити сценічну палітру вистави через мову тіла, жестів, рухів, які в сучасному театрі набувають значення провідного виразного засобу, що диктує вибір інших засобів, пов’язаних безпосередньо з учасниками вистави (художнє оформлення, просторове оформлення сцени тощо).Посилання
Alshitc, Iu.L., 2009. Trening Forever! [Forever Training!]. St. Petersburg: GITIS.
Arto, A., 2000. Teatr i ego dvoinik: Manifesty. Dramaturgiia. Lektcii. Filosofiia teatra [Theater and its double: Manifestos. Dramaturgy. Lectures. The theater philosophy]. St. Petersburg: Simpozium.
Bartou, A. ed., 2017. Aktorska maisternist: amerykanska shkola [Acting: The American School].
Chabbak, I., 2013. Masterstvo aktera: Tekhnika Chabbak [Mastery of the actor: Chubbak's technique]. Moscow: Eksmo.
Chekhov, M., 2018. O tekhnike aktera [On the technique of the actor]. Moscow: AST.
Golubovskii, B.G., 1986. Plastika v iskusstve aktera [Calisthenics in the art of an actor]. Moscow: Iskusstvo.
Grotovskii, E., 2003. Ot Bednogo teatra k iskusstvu-provodniku [From the Poor Theater to an art guide]. Moscow: Artist. Rezhisser. Teatr.
Kokh, I.E., 2010. Osnovy stcenicheskogo dvizheniia [The basics of the stage movement]. St. Petersburg: Lan. [online] Available at: <https://www.litmir.me/br/?b=133165&p=1> [Accessed 3 January 2020].
Korniienko, N., 1998. Postmodernizm yak kulturnyi zhest (korotka mandrivka) [Postmodernism as a cultural gesture (short trip)]. Art-line, 7-8, pp.4-7.
Kurbas, L., 2001. Filosofiia teatru [Philosophy of theater]. Kyiv: Vydavnytstvo Solomii Pavlychko "Osnovy".
Meierkhold, V.E., 1968. Stati, pisma, rechi, besedy [Articles, letters, speeches, conversations]. Moscow: Iskusstvo, Ch.2. (1917–1939).
Nemerovskii, A.B., 1987. Plasticheskaia vyrazitelnost aktera [The calisthenics expressiveness of the actor]. Moscow: Iskusstvo.
Nemirovich-Danchenko, V.I., 1952. Stati, rechi, besedy, pisma [Articles, speeches, conversations, letters]. Moscow: Iskusstvo.
Piskator, E., 1932. Politychnyi teatr [Political theater]. Translated from German by M. Zerov. Kyiv: Literatura i mystetstvo. [online] Available at: <https://www.livelib.ru/author/326955-ervinpiskator> [Accessed 3 January 2020].
Shtainer, R., 1894. Filosofiia svobody [Philosophy of Liberty], [online] Available at: <https://avidreaders.ru/> [Accessed 3 January 2020].
Simonov, R.N., 1959. S Vakhtangovym [With Vakhtangov]. Moscow: Iskusstvo.
Stanislavskii, K.S., 2013. Rabota aktera nad soboi. Protcess voploshcheniia [The actor's work on himself. The embodiment process]. Moscow: Eksmo.
Stanislavskii, K.S., 2017. Sistema Stanislavskogo. Rabota aktera nad soboi [The Stanislavsky system. The actor’s work on himself]. Moscow: T8RUGRAM. Ch. 1.
Stanislavskii. K.S., 2017. Sistema Stanislavskogo. Rabota aktera nad soboi [The Stanislavsky system. The actor’s work on himself]. Moscow: T8RUGRAM. Ch. 2.
Tairov, A., 2018. Zapiski rezhissera ob iskusstve teatra [Director's notes on the theater art]. St. Petersburg: Lan.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Володимир Саган, Олег Артамонов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.