Проблеми театрального мистецтва як суспільного художнього виробництва, або «Мануфактура» в епоху домінування індустрій
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-759x.3.2.2020.219279Ключові слова:
театральне мистецтво, художнє виробництво, американський досвідАнотація
Мета дослідження – з’ясувати особливості функціонування театрального мистецтва як виробничого процесу з огляду на його організаційно-економічну складову на прикладах діяльності театрів США середини 80-х років минулого століття. Методологія дослідження спирається на загальнонаукові методи пізнання: історизм, аналіз і синтез, компаративістику. Автор, досліджуючи факти з історії та практики діяльності театральних колективів, порівнює та аналізує ефективність їх творчості в контексті комерціалізації мистецтва в ринкових умовах соціокультурної реальності. Наукова новизна дослідження полягає в розширенні уявлень про театральне виробництво як художньо-творчий та організаційно-економічний процес. Висновки. З огляду на вищезазначене можна засвідчити, що у вітчизняному театрознавстві певною мірою бракує актуальних, цілісних, наскрізних наукових досліджень щодо особливостей організації менеджменту у сфері культури та мистецтв. Проблема трактування художнього виробництва як різновиду виробничої діяльності потребує окремого ґрунтовного наукового осмислення. Досвід діяльності зарубіжних театральних колективів має вивчатись не лише в площині позитивних характеристик, але й з аналітично- критичним підходом. Загалом, можна засвідчити, що театральне мистецтво з огляду на історично віджилу («мануфактурну») форму організації суспільної праці в процесі підготовки та «виготовлення» кінцевого продукту – «вистави» – приречене на економічну неефективність.Посилання
Bezghin, I.D., 2005. Mystetstvo i rynok: narysy [Art and the market: essays]. Kyiv: Kompas.
Chuzhak N.F., 1923. Pod znakom zhiznestroeniia (opyt osoznaniia iskusstva dnia) [Under the sign of life-building (the experience of comprehending the art of the day)]. LEF, 1, pp.12-39.
Colbert, F., Nantel, J., Bilodeau, S. and Rich, JD., 2004. Marketynh u sferi kultury ta mystetstv [Marketing culture and the arts]. Translated from English. Lviv: Kalvariia.
Eizenshtein, S.M., 1964. Izbrannye proizvedeniia [Selected works]. Moscow: Iskusstvo, T. 2, pp.156-188.
Langley, S., 2000. Teatralnyi menedzhment i prodiuserstvo. Amerykanskyi dosvid [Theatre Management and Production in America]. Translated from English. Kyiv: Kompas.
Lebedeva, P.I. ed., 1962. Borba za realizm v iskusstve 20-kh godov: materialy, dokumenty, vospominaniia [Struggle for realism in the art of the 1920s: materials, documents, memoirs]. Moscow: Sovetskii khudozhnik.
LEF: Zhurnal Levogo fronta iskusstv [LEF: Journal of the Left Front of the Arts], 1923. Moscow: Gosudarstvennoe izdatelstvo, 1.
Lenin, V.I., 1968. Partiinaia organizatciia i partiinaia literatura [Party organization and party literature]. In: Polnoe sobranie sochinenii [Complete Works]. Moscow: Izdatelstvo politicheskoi literatury. T. 12, pp.99-105.
Pereverzev, M.P. and Kostcov, T.V., 2010. Menedzhment v sfere kultury i iskusstva [Management in the field of culture and art]. Moscow: INFRA-M.
Vasyliev, S.S., 2018. Orhanizatsiino-ekonomichni aspekty diialnosti teatriv londonskoho Vest-Endu na suchasnomu etapi [Organizational and economic aspects of the theaters of the London West End at the present stage]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Stage Art, 1, pp.90-103. https://doi.org/10.31866/2616-759x.1.2018.144962.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Сергій Безклубенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.