DOI: https://doi.org/10.31866/2616-759x.3.2.2020.219279

Проблеми театрального мистецтва як суспільного художнього виробництва, або «Мануфактура» в епоху домінування індустрій

Serhii Bezklubenko

Анотація


Мета дослідження – з’ясувати особливості функціонування театрального мистецтва як виробничого процесу з огляду на його організаційно-економічну складову на прикладах діяльності театрів США середини 80-х років минулого століття. Методологія дослідження спирається на загальнонаукові методи пізнання: історизм, аналіз і синтез, компаративістику. Автор, досліджуючи факти з історії та практики діяльності театральних колективів, порівнює та аналізує ефективність їх творчості в контексті комерціалізації мистецтва в ринкових умовах соціокультурної реальності. Наукова новизна дослідження полягає в розширенні уявлень про театральне виробництво як художньо-творчий та організаційно-економічний процес. Висновки. З огляду на вищезазначене можна засвідчити, що у вітчизняному театрознавстві певною мірою бракує актуальних, цілісних, наскрізних наукових досліджень щодо особливостей організації менеджменту у сфері культури та мистецтв. Проблема трактування художнього виробництва як різновиду виробничої діяльності потребує окремого ґрунтовного наукового осмислення. Досвід діяльності зарубіжних театральних колективів має вивчатись не лише в площині позитивних характеристик, але й з аналітично- критичним підходом. Загалом, можна засвідчити, що театральне мистецтво з огляду на історично віджилу («мануфактурну») форму організації суспільної праці в процесі підготовки та «виготовлення» кінцевого продукту – «вистави» – приречене на економічну неефективність.

Ключові слова


театральне мистецтво; художнє виробництво; американський досвід

Повний текст:

PDF

Посилання


Bezghin, I.D., 2005. Mystetstvo i rynok: narysy [Art and the market: essays]. Kyiv: Kompas.

Chuzhak N.F., 1923. Pod znakom zhiznestroeniia (opyt osoznaniia iskusstva dnia) [Under the sign of life-building (the experience of comprehending the art of the day)]. LEF, 1, pp.12-39.

Colbert, F., Nantel, J., Bilodeau, S. and Rich, JD., 2004. Marketynh u sferi kultury ta mystetstv [Marketing culture and the arts]. Translated from English. Lviv: Kalvariia.

Eizenshtein, S.M., 1964. Izbrannye proizvedeniia [Selected works]. Moscow: Iskusstvo, T. 2, pp.156-188.

Langley, S., 2000. Teatralnyi menedzhment i prodiuserstvo. Amerykanskyi dosvid [Theatre Management and Production in America]. Translated from English. Kyiv: Kompas.

Lebedeva, P.I. ed., 1962. Borba za realizm v iskusstve 20-kh godov: materialy, dokumenty, vospominaniia [Struggle for realism in the art of the 1920s: materials, documents, memoirs]. Moscow: Sovetskii khudozhnik.

LEF: Zhurnal Levogo fronta iskusstv [LEF: Journal of the Left Front of the Arts], 1923. Moscow: Gosudarstvennoe izdatelstvo, 1.

Lenin, V.I., 1968. Partiinaia organizatciia i partiinaia literatura [Party organization and party literature]. In: Polnoe sobranie sochinenii [Complete Works]. Moscow: Izdatelstvo politicheskoi literatury. T. 12, pp.99-105.

Pereverzev, M.P. and Kostcov, T.V., 2010. Menedzhment v sfere kultury i iskusstva [Management in the field of culture and art]. Moscow: INFRA-M.

Vasyliev, S.S., 2018. Orhanizatsiino-ekonomichni aspekty diialnosti teatriv londonskoho Vest-Endu na suchasnomu etapi [Organizational and economic aspects of the theaters of the London West End at the present stage]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Stage Art, 1, pp.90-103. https://doi.org/10.31866/2616-759x.1.2018.144962.


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2020 Сергій Безклубенко

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.


© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |