Специфіка режисерської творчості Володимира Московченка в динаміці розвитку театральної культури Луганщини

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-759x.3.2.2020.219281

Ключові слова:

Луганський обласний академічний український музично-драматичний театр, театральна режисура ХХ століття, В. Московченко

Анотація

Мета дослідження полягає в історико-аналітичному та мистецтвознавчому аналізі сучасних режисерських практик на сцені Луганського обласного академічного музично-драматичного театру на прикладі творчості одного з провідних його представників В. Московченка. Методологія дослідження базується на комплексному науковому підході та синтезі таких методів: історико-аналітичного – у дослідженні режисерського мистецтва В. Московченка в контексті театральної культури України в цілому; біографічного як засобу визначення етапів творчого становлення митця; теоретичного – для наукового узагальнення та систематизації фактологічного матеріалу. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше творчий шлях В. Московченка та його діяльність у Луганському обласному академічному музично- драматичному театрі розглянуто як одну з вагомих сторінок українського театрального життя. Висновки. Кожна робота В. Московченка має свою театральну форму, свій хід режисерської думки, яка не тільки тісно пов’язана з першоджерелом, авторською п’єсою, а й надає йому інтерпретаційних ознак паралельного художнього світу, відтвореного в гармонії всіх складників театральної вистави. Саме це дає змогу говорити про наявність у майстра індивідуального стилю та мовної стилістики як системи, що впливає на сприйняття сценічних образів як самостійних режисерських персонажів, які проводять глядача через усі сценічні колізії, закладені режисерським задумом. На сцені Луганського обласного академічного українського музично-драматичного театру як духовного центру культурного життя регіону продемонстровано широку палітру театральних барв та режисерських знахідок у творчості В. Московченка, спрямованих на поєднання провідних тенденцій розвитку театрального мистецтва з досвідом корифеїв вітчизняної сцени.

Біографії авторів

Tetiana Nechaenko, Київський національний університет культури і мистецтв

Спеціаліст, доцент

Serhii Plutalov, Луганська державна академія культури і мистецтв

Спеціаліст

Alyona Dorofeeva, Луганський обласний академічний український музично-драматичний театр

Магістр

Посилання

Danchenko, S.V., 1999. Besidy pro teatr [Conversations about theater]. Kyiv.

Efros, A.V., 1979. Professiia: rezhisser [Profession: Director rector]. Moscow: Iskusstvo.

Holubtsova, L.F., 2001. Suchasna rezhyserska diialnist yak skladova chastyna kulturotvorchoho protsesu [Contemporary directorial activity as an integral part of the cultural process]. Abstract of PhD. State Academy of Management Personnel of Culture and Arts. Ilkiv, V., 2011. Buty chy ne buty molodii ukrainskii rezhysuri v XXІ stolitti? [To be or not to be a young Ukrainian director in the XXІ century?]. Kino-Teatr, [online] 3. Available at: <http://www.ktm.ukma.kiev.ua/show_content.php?id=1149> [Accessed 20 January 2020].

Kornienko, N., 2005. Rezhisserskoe iskusstvo Lesia Kurbasa. Rekonstruktciia (1887-1937) [Director art of Les Kurbas. Reconstruction (1887-1937)]. Kyiv: Gosudarstvennyi tcentr teatralnogo iskusstva imeni Lesia Kurbasa.

Kurbas, L., 2001. Filosofiia teatru [Theater philosophy]. Kyiv: Vydavnytstvo Solomii Pavlychko "Osnovy".

Markevich, A., 2005. Avgust, voina, teatr [August, war, theater]. Zhizn Luganska, 42, p.19.

Miroshnychenko, N., 2009. Suchasna ukrainska dramaturhiia: destruktsiia mifiv ta poshuk novykh terytorii [Contemporary Ukrainian dramaturgy: the destruction of myths and the search for new territories]. Dnipro, 1, pp.116-119.

Moskovchenko, V., 2006. Suvora profesiia – rezhyser… [Strict profession – director…] S. Maksymenko spoke. Prostsenium, 2/3 (15/16), pp.75-80.

Mytnytskyi, E. and Oltarzhevska, L., 2013. Eduard Mytnytskyi: Kvola moral vede do shakhraistva u profesii [Eduard Mitnitsky: Bad morality leads to fraud in the profession]. Ukraina moloda, 9 April.

Nelli, V.O., 1977. Pro rezhysuru [On directing]. Kyiv: Mystetstvo.

Pidluzhna, A., 2018. Pidstupnist i kokhannia [Craftiness and love]. Den, [online] 207. Available at: <https://day.kyiv.ua/uk/article/kultura/pidstupnist-i-kohannya-0> [Accessed 11 February 2020].

Rieznikovych, M. and Oltarzhevska, L., 2013. Heneralnyi dyrektor – khudozhnii kerivnyk Natsionalnoho teatru imeni Lesi Ukrainky Mykhailo Rieznikovych: "Rezhyser – tse profesiia, yaka zmushuie hovoryty lyshe nepryiemnosti" [Mykhaylo Reznikovich, General Director – Artistic Director of the Lesya Ukrainka National Theater: "Directing is a profession that only makes trouble"]. Uriadovyi kurier, 27 April.

Tereshchenko, M.S., 1974. Kriz let chasu: teatralni spohady [Through the years of time: theatrical memories]. Kyiv: Mystetstvo.

Tovstonogov, G.A., 1962. Sovremennost v sovremennom teatre. Besedy o rezhissure [Modernity in a modern theater. Conversations about directing]. Moscow: Iskusstvo.

Tovstonogov, G.A., 1986. O professii rezhissera [About the profession of director]. Moscow: VTO.

Vasylko, V.S., 1967. Frahmenty rezhysury [Fragments of directing]. Kyiv: Mystetstvo.

Vasylko, V.S., 1984. Teatru viddane zhyttia [The theater is dedicated to life]. Kyiv: Mystetstvo.

Zakharov, M.A., 1987. Kontakty na raznykh urovniakh [Contacts at different levels]. Moscow: Iskusstvo.

Zakhava, B.E., 1978. Masterstvo aktera i rezhissera [The skill of the actor and director]. Moscow: Prosveshchenie.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-21

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ПРАКТИКИ