Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва у дзеркалі окремих персоналій

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-759X.4.1.2021.234234

Ключові слова:

Мерзлікін, режисер, Л. Нагорна, художник-сценограф

Анотація

У статті розглянуто шляхи творчих особистостей, які працювали в Київському муніципальному академічному театрі опери і балету для дітей та юнацтва, – солістки Людмили Монастирської, диригента Олексія Баклана, режисера Миколи Мерзлікіна, художника-сценографа Людмили Нагорної. Завдяки власним інтерв’ю з Л. Нагорною з’ясовано, що театр дає змогу отримати досвід сценічної практики та досвід діалогу «глядач – актор». На прикладі роботи режисера М. Мерзлікіна та художниці Л. Нагорної – представників художнього керівництва – визначено, що правильно підібраний репертуар – успіх театру на довгі роки. Мета роботи – проаналізувати діяльність КМАТОБ для дітей та юнацтва як платформу для реалізації творчих пошуків молодих митців сцени. Методологія полягає в системному використанні комплексних методів дослідження у вивченні творчої біографії особистостей, які працювали в Київському муніципальному академічному театрі опери і балету для дітей та юнацтва: аналітичного – для опрацювання культурологічної, мистецтвознавчої та театрознавчої наукової літератури, також опрацювання архівних матеріалів; бібліографічного методу; методу наукового спостереження та аналізу; методу теоретичного узагальнення – для підбиття підсумків дослідження. Новизна дослідження. Мистецтвознавче дослідження діяльності Київського муніципального академічного театру опери і балету для дітей та юнацтва на прикладі вивчення творчості Людмили Монастирської, Олексія Баклана, Миколи Мерзлікіна, Людмили Нагорної сприяло виявленню специфіки роботи колективу як платформи для реалізації творчих пошуків молодих митців сцени. Висновки. Обґрунтовано важливе значення створення театру як осередку виховання та розвитку молодого покоління не тільки митців, а й глядача. Театр сприяє розкриттю талантів молодих виконавців і постановників; надає змогу для експериментів як у постановочній, так і виконавській царині сценічного мистецтва, зокрема оперно-балетного; прищеплюючи в юних глядачів музичну культуру, сприяє розвитку діалогу «глядач – актор».

Біографії авторів

Ділявер Османов, Луганська державна академія культури і мистецтв

Заслужений діяч мистецтв України

Микола Артюшенко, Луганська державна академія культури і мистецтв

Заслужений артист України

Посилання

Chaikovska, V. comp., 2016. Mykola Merzlikin: poshuk doskonalosti [Mykola Merzlikin: the search for perfection]. Kyiv: Kyiv-Mohyla Academy Publishing House.

Iurchenko, N., 2015. Liudmyla Monastyrska, solistka Natsionalnoi opery [Lyudmila Monastyrska, soloist of the National Opera]. Ukrinform. [online] Available at: <https://www.ukrinform.ua/rubric-culture/1921735-lyudmila-monastirska-solistka-natsionalnoji-operi.html> [Accessed 2 March 2021].

Konkova, H.V., 2001. Teatr: vkhid bez kvytkiv [Theater: entrance without tickets]. In: Spraha muzyky: paraleli i chas spohadiv [Sprague music: parallels and hour of spogadiv]. Kyiv: Kombi-LTD. Book 1.

Moskalets, O., 2004. Nedytiacha dolia dytiachoho teatru [Non-children's destiny of children's theater]. ZN.UA. [online] Available at: <https://zn.ua/ukr/ART/nedityacha_dolya_dityachogo_teatru.html> [Accessed 2 March 2021].

Oltarzhevska, L., 2009. "Nich pered Rizdvom" za myt do vesny ["The night before Christmas" a moment before spring]. Ukraina moloda, 39.

Pavlova, T.A., 1990. Metodologicheskie problemy. Biografistika v SSSR [Methodological problems. Biography in the USSR]. In: Istoricheskaia biografiia: sbornik obzorov k XVII Mezhdunarodnomu kongressu istoricheskikh nauk (Madrid, Avgust 1990) [Historical biography: a collection of reviews to the XVII International Congress of Historical Sciences (Madrid, August 1990)]. Moscow, p.8.

Shurova, N., 1985. Pervyi v respublike [The first in the republic]. Sovetskaia muzyka, 7, pp.136-138.

Veber, M., 1994. Ratcionalnye i sotciologicheskie osnovaniia sotciologii muzyki [Rational and Sociological Foundations of the Sociology of Music]. In: Izbrannoe. Obraz obshchestva [Selected. The Image of Society]. Moscow: Iurist.

Velymchanytsia, O., 2009. Yak na kyivskykh stsenakh Hoholia hraiut [How Gogol is played on Kyiv stages]. Kino-teatr, 3, pp.2-3.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-15

Як цитувати

Османов, Д., Артюшенко, М., & Миколенко, Д. (2021). Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва у дзеркалі окремих персоналій. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво, 4(1), 28–38. https://doi.org/10.31866/2616-759X.4.1.2021.234234

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ТЕОРІЇ ТА ІСТОРІЇ