Режисерський метод у сценічно-постановчій творчості Бориса Шарварка

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-759X.5.1.2022.255232

Ключові слова:

Борис Шарварко, художня самодіяльність, режисура, авторський стиль, фестиваль, урочистості

Анотація

Стаття присвячена комплексному дослідженню творчого доробку режисера фестивалів, театралізованих вистав і концертних програм Борису Георгійовичу Шарварку. Мета дослідження – визначити багатоаспектні мистецькі здобутки та способи інтеграції режисерського методу Б. Шарварка в сценічно-постановчу діяльність. Окрім зазначеного, у роботі розкриваються життєві події, що мали безпосередній або опосередкований вплив на становлення режисерського таланту. Схарактеризовано творчий доробок та основні здобутки митця. Особливо детально вивчено період, коли він реалізовував свій трудовий потенціал на благо рідного міста, а потім обіймав посаду головного режисера культурних програм «Укрконцерту». Методологія дослідження охоплює загальноісторичний (окреслені тенденції режисури сценічно-постановчої творчості в мистецькому середовищі ХХ – початку ХХІ ст.), аналітичний (для опрацювання історіографічних джерел – культурологічної, мистецтвознавчої та театрознавчої літератури), системний та інші методи. Наукова новизна полягає в тому, що стаття є однією з перших аналітичних робіт, в яких детально розкриваються здобутки народного артиста УРСР та незалежної України, а також межі його великого таланту не лише як режисера, але й певною мірою художнього керівника, музичного координатора, ентузіаста й творчого перфекціоніста. Висновки. Аналіз мистецького та життєвого шляху безмежно талановитого Бориса Георгійовича Шарварка дає змогу підсумувати, що унікальність його масових дійств полягала в гармонійному поєднанні режисерського стилю з традиційним концертним репертуаром, у використанні обрядовості, умілому поєднанні ліризму, пафосу та гумору, у повній самовіддачі улюбленій справі.

Посилання

Bilash, O.S. and Makarova, Z.M., 2020. Borys Heorhiiovych Sharvarko: pryntsypy roboty ta orhanizatsiina diialnist [Borys Sharvarko: principles of work and organisational activity]. ART-platFORMA, 2 (2), pp.57-76. DOI: https://doi.org/10.51209/platform.2.2.2020.57-76

Kyrychenko, O., 2002. Kontsertnyi skulptor [Concert sculptor]. Den, [online] 16 May. Available at: <https://m.day.kyiv.ua/ru/article/taym-aut/koncertnyy-skulptor> [Accessed 10 November 2021].

Nikolaienko, V.I., 2012. Kliuchovi pytannia rezhyserskoi diialnosti u suchasnomu teatralnomu mystetstvi [Key issues of directing in contemporary theatre]. Aktualni problemy istorii, teorii ta praktyky khudozhnoi kultury, 28, pp.270-277.

Sharvarko, B., 1973. Kontsertni zhnyva [Concert Harvest]. Muzyka, 6, p.22.

Sharvarko, B., 2004. Rezhysura teatralizovanoho masovoho diistva [Directing theatrical mass action]. Kyiv: DAKKKiM.

Tomenko, M., 1996. Natsionalna kultura v suchasnii Ukraini - persona non grata [National culture in modern Ukraine - persona non grata]. Universum, [online] 9-10. Available at: <https://universum.lviv.ua/previous-site/archive/book/2001/tomenk_2.html> [Accessed 10 November 2021].

Vakhovskyi, V., 2010. Sotsialistychne budivnytstvo u Novohradi-Volynskomu [Socialist construction in Novograd-Volynsky]. In: Novohrad-Volynskyi. Istoriia mista [Novohrad-Volynskyi. History of the place]. Novograd-Volinsky: NOVOhrad, pp.435-611.

Zinchenko, N., 2002. Sohodni Ukraina proshchaietsia z Borysom Sharvarkom [Today Ukraine is saying goodbye to Borys Sharvark]. Khreshchatyk, [online] 4 June. Available at: <http://kreschatic.kiev.ua/ua/2090/art/5740.html> [Accessed 10 November 2021].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-21

Як цитувати

Фішер, В. (2022). Режисерський метод у сценічно-постановчій творчості Бориса Шарварка. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво, 5(1), 43–52. https://doi.org/10.31866/2616-759X.5.1.2022.255232

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ТЕОРІЇ ТА ІСТОРІЇ