Когнітивно-аксіологічні аспекти інтерактивних шоу-програм в умовах творчих викликів сьогодення
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-759X.5.2.2022.266517Ключові слова:
інтерактивні шоу-програми, шоу-бізнес, режисер, комп’ютерна гра, новітні технологіїАнотація
Мета дослідження – висвітлити актуальні питання щодо впливу інтерактивних шоу-програм на світогляд реципієнта й утілення режисерських концептуальних рішень, зорієнтованих на художні цінності суспільства; обґрунтувати режисерські методи створення концептуальної основи інтерактивних шоу-програм як сучасної сценічної форми. Методологія дослідження. Застосовано когнітивний метод для вивчення процесів інформативного впливу інтерактивних шоу-програм у сучасному шоу-бізнесі; аксіологічний метод дав змогу визначити специфіку інтерактивних шоу-програм та їхню роль у мистецькому просторі; праксеологічний метод сприяв систематизації теоретичних аспектів, які базуються на практичному втіленні концептуальних режисерських рішень; емпіричний метод базується на узагальненні позитивних і негативних аспектів надмірного використання інноваційних технологій та комп’ютерних ігор в інтерактивних шоу-програмах. Наукова новизна полягає в аналітичному обґрунтуванні когнітивно-аксіологічної специфіки інтерактивних шоу-програм у вітчизняному шоу-бізнесі та визначенні творчих особливостей режисера в умовах викликів сьогодення. Висновки. Інтерактивні шоу-програми активно впливають на соціалізацію людини в суспільстві. Тому перед режисерами постає надскладне завдання практичної реалізації художньої концепції інтерактивних шоу-програм як сучасної сценічної форми: створювати програми, які не впливають негативно на соціалізацію людей у суспільстві, забезпечити змістовне дозвілля, яке дасть змогу стати співучасником заходу, зберегти духовну самобутність й отримати естетичну насолоду.
Посилання
Danchuk, O.L., 2014. Rezhysura shou-prohram i masovykh diistv yak mystetstvo i profesiia [Directing shows and mass actions as an art and profession]. Aktualni problemy istorii, teorii ta praktyky khudozhnoi kultury, 33, pp.65-69.
Melnyk, M.M. and Fisher, V.M., 2021. Khudozhno-estetychni aspekty innovatsiinykh tekhnolohii u rezhysuri shou [Artistic and Aesthetic Aspects of Innovative Technologies in Directing the Show]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 2 (39), pp.48-52. DOI: 10.24919/2308-4863/39-2-8.
Melnyk, M.M., 2009. Teatralizovanyi tematychnyi kontsert yak syntetychnyi zhanr stsenichnykh mystetstv [Theatrical Thematic Concert as a Synthetic Genre of Performing Arts]. PhD in Art History. Kyiv National University of Culture and Arts.
Poplavskyi, M.M., 2001. Shou-biznes: teoriia, istoriia, praktyka [Show Business: Theory, History, Practice]. Kyiv: KNUKiM.
Sovhyra, T.I., 2018. Teleestrada u konteksti stsenichno-ekrannoi vzaiemodii [Telestrada in the Context of Stage-Screen Interaction]. Kyiv: Vydavnychyi tsentr KNUKiM.
Sovhyra, T.I., 2021. Kulturni praktyky orhanizatsii imersyvnoho teatru zavdiaky shtuchnomu intelektu [Cultural Practices of Immersive Theatre through Artificial Intelligence]. In: Naukova vesna 2021. Kultura i mystetstvo v suchasnomu sviti [Scientific spring 2021. Culture and Art in the Modern World]. I All-Ukrainian Forum of Young Scientists. Proceedings of the forum, Kyiv, Ukraine, 28 May 2021. Kyiv: KNUKiM Publishing Centre, pp.72-75.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.