Когнітивно-аксіологічні аспекти інтерактивних шоу-програм в умовах творчих викликів сьогодення

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-759X.5.2.2022.266517

Ключові слова:

інтерактивні шоу-програми, шоу-бізнес, режисер, комп’ютерна гра, новітні технології

Анотація

Мета дослідження – висвітлити актуальні питання щодо впливу інтерактивних шоу-програм на світогляд реципієнта й утілення режисерських концептуальних рішень, зорієнтованих на художні цінності суспільства; обґрунтувати режисерські методи створення концептуальної основи інтерактивних шоу-програм як сучасної сценічної форми. Методологія дослідження. Застосовано когнітивний метод для вивчення процесів інформативного впливу інтерактивних шоу-програм у сучасному шоу-бізнесі; аксіологічний метод дав змогу визначити специфіку інтерактивних шоу-програм та їхню роль у мистецькому просторі; праксеологічний метод сприяв систематизації теоретичних аспектів, які базуються на практичному втіленні концептуальних режисерських рішень; емпіричний метод базується на узагальненні позитивних і негативних аспектів надмірного використання інноваційних технологій та комп’ютерних ігор в інтерактивних шоу-програмах. Наукова новизна полягає в аналітичному обґрунтуванні когнітивно-аксіологічної специфіки інтерактивних шоу-програм у вітчизняному шоу-бізнесі та визначенні творчих особливостей режисера в умовах викликів сьогодення. Висновки. Інтерактивні шоу-програми активно впливають на соціалізацію людини в суспільстві. Тому перед режисерами постає надскладне завдання практичної реалізації художньої концепції інтерактивних шоу-програм як сучасної сценічної форми: створювати програми, які не впливають негативно на соціалізацію людей у суспільстві, забезпечити змістовне дозвілля, яке дасть змогу стати співучасником заходу, зберегти духовну самобутність й отримати естетичну насолоду.

Посилання

Danchuk, O.L., 2014. Rezhysura shou-prohram i masovykh diistv yak mystetstvo i profesiia [Directing shows and mass actions as an art and profession]. Aktualni problemy istorii, teorii ta praktyky khudozhnoi kultury, 33, pp.65-69.

Melnyk, M.M. and Fisher, V.M., 2021. Khudozhno-estetychni aspekty innovatsiinykh tekhnolohii u rezhysuri shou [Artistic and Aesthetic Aspects of Innovative Technologies in Directing the Show]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 2 (39), pp.48-52. DOI: 10.24919/2308-4863/39-2-8.

Melnyk, M.M., 2009. Teatralizovanyi tematychnyi kontsert yak syntetychnyi zhanr stsenichnykh mystetstv [Theatrical Thematic Concert as a Synthetic Genre of Performing Arts]. PhD in Art History. Kyiv National University of Culture and Arts.

Poplavskyi, M.M., 2001. Shou-biznes: teoriia, istoriia, praktyka [Show Business: Theory, History, Practice]. Kyiv: KNUKiM.

Sovhyra, T.I., 2018. Teleestrada u konteksti stsenichno-ekrannoi vzaiemodii [Telestrada in the Context of Stage-Screen Interaction]. Kyiv: Vydavnychyi tsentr KNUKiM.

Sovhyra, T.I., 2021. Kulturni praktyky orhanizatsii imersyvnoho teatru zavdiaky shtuchnomu intelektu [Cultural Practices of Immersive Theatre through Artificial Intelligence]. In: Naukova vesna 2021. Kultura i mystetstvo v suchasnomu sviti [Scientific spring 2021. Culture and Art in the Modern World]. I All-Ukrainian Forum of Young Scientists. Proceedings of the forum, Kyiv, Ukraine, 28 May 2021. Kyiv: KNUKiM Publishing Centre, pp.72-75.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-31

Як цитувати

Мойсеєнко, В., Белименко, Л., & Бушмакін, Є. (2022). Когнітивно-аксіологічні аспекти інтерактивних шоу-програм в умовах творчих викликів сьогодення. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво, 5(2), 100–107. https://doi.org/10.31866/2616-759X.5.2.2022.266517

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ТЕОРІЇ ТА ІСТОРІЇ