Застосування елементів методики Артура Лессака у вокальній підготовці акторів
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-759X.6.2.2023.288165Ключові слова:
Артур Лессак, «кінесенс-тренування», «Лессак Інститут», «тілесний розум», вокальна підготовка акторівАнотація
Статтю присвячено дослідженню становлення методики Артура Лессака, систематизації її основних елементів і конкретизації можливостей їх застосування в процесі вокальної підготовки акторів. Мета дослідження полягає в систематизації елементів методики Артура Лессака у вокальній підготовці акторів. Методологія дослідження. Для реалізації мети використано системно-аналітичний метод, за допомогою якого конкретизовано методичні основи «кінесенс-тренування» та виокремлено ті елементи, які можна застосовувати в процесі вокальної підготовки акторів. Наукова новизна полягає в уточненні складників методики Артура Лессака, а також визначенні можливостей для застосування елементів «кінесенс-тренування» у вокальній підготовці акторів. Висновки. Методика, яку розробив Артур Лессак у середині ХХ століття, що отримала назву «кінесенс-тренування», набула значного поширення в багатьох країнах світу. Вона базується на свідомому контролі власного тіла й усвідомленні його природних можливостей, а також становить вагому частину підготовки акторів. Методика може бути вагомим методичним складником у процесі професійної підготовки акторів у закладах вищої освіти в Україні. Основні елементи «кінесенс-тренування» Артура Лессака (концепт «трьох енергій» (енергія приголосних, тональна енергія, структурна енергія); «середовищ» (внутрішнього і зовнішнього), «тілесного розуму») доцільно використовувати в процесі вокальної підготовки акторів з метою розвитку сценічної мови та вокальної артикуляції, усвідомленості функціонування органів фонації, пластичності акторів. Перспективи подальших наукових пошуків у окресленому напрямі полягають у розробці комплексної програми вокального розвитку майбутніх акторів у процесі професійної підготовки, що базується на методиці Артура Лессака, а також адаптації «кінесенс-тренування» для розвитку сценічної мови майбутніх акторів у закладах вищої освіти України.
Посилання
Blair, R. (2007). The Actor, Image and Action: Acting and Cognitive Neuroscience. Routledge [in English].
Hurt, M. (2017). Arthur Lessac’s Embodied Actor Training. Routledge [in English].
Kozel, S. (2007). Closer: Performance, Technologies, Phenomenology. MIT Press [in English].
Lessac, A. (1969). A New Definition of Dramatic Training. Quarterly Journal of Speech, 55(2), 116–125 [in English].
Lessac, A. (1979). Body Wisdom: The Use and Training of the Human Body. Drama Pub [in English].
Lessac, A. (1996). The Use and Training of the Human Voice: A Bio-Dynamic Approach to Vocal Life. McGraw Hill [in English].
Titze, I. R., & Verdolini, A. K. (2012). Vocology The Science and Practice of Voice Habilitation. National Center for Voice and Speech [in English].
Zarrilli, P. (2008). An Enactive Approach to Understanding Acting. Theatre Journal, 59(4), 635– 647 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.