Застосування елементів методики Артура Лессака у вокальній підготовці акторів

Автор(и)

  • Наталія Фоломєєва Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Україна https://orcid.org/0000-0002-7832-4748

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-759X.6.2.2023.288165

Ключові слова:

Артур Лессак, «кінесенс-тренування», «Лессак Інститут», «тілесний розум», вокальна підготовка акторів

Анотація

Статтю присвячено дослідженню становлення методики Артура Лессака, систематизації її основних елементів і конкретизації можливостей їх застосування в процесі вокальної підготовки акторів. Мета дослідження полягає в систематизації елементів методики Артура Лессака у вокальній підготовці акторів. Методологія дослідження. Для реалізації мети використано системно-аналітичний метод, за допомогою якого конкретизовано методичні основи «кінесенс-тренування» та виокремлено ті елементи, які можна застосовувати в процесі вокальної підготовки акторів. Наукова новизна полягає в уточненні складників методики Артура Лессака, а також визначенні можливостей для застосування елементів «кінесенс-тренування» у вокальній підготовці акторів. Висновки. Методика, яку розробив Артур Лессак у середині ХХ століття, що отримала назву «кінесенс-тренування», набула значного поширення в багатьох країнах світу. Вона базується на свідомому контролі власного тіла й усвідомленні його природних можливостей, а також становить вагому частину підготовки акторів. Методика може бути вагомим методичним складником у процесі професійної підготовки акторів у закладах вищої освіти в Україні. Основні елементи «кінесенс-тренування» Артура Лессака (концепт «трьох енергій» (енергія приголосних, тональна енергія, структурна енергія); «середовищ» (внутрішнього і зовнішнього), «тілесного розуму») доцільно використовувати в процесі вокальної підготовки акторів з метою розвитку сценічної мови та вокальної артикуляції, усвідомленості функціонування органів фонації, пластичності акторів. Перспективи подальших наукових пошуків у окресленому напрямі полягають у розробці комплексної програми вокального розвитку майбутніх акторів у процесі професійної підготовки, що базується на методиці Артура Лессака, а також адаптації «кінесенс-тренування» для розвитку сценічної мови майбутніх акторів у закладах вищої освіти України.

Біографія автора

Наталія Фоломєєва, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

Кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Blair, R. (2007). The Actor, Image and Action: Acting and Cognitive Neuroscience. Routledge [in English].

Hurt, M. (2017). Arthur Lessac’s Embodied Actor Training. Routledge [in English].

Kozel, S. (2007). Closer: Performance, Technologies, Phenomenology. MIT Press [in English].

Lessac, A. (1969). A New Definition of Dramatic Training. Quarterly Journal of Speech, 55(2), 116–125 [in English].

Lessac, A. (1979). Body Wisdom: The Use and Training of the Human Body. Drama Pub [in English].

Lessac, A. (1996). The Use and Training of the Human Voice: A Bio-Dynamic Approach to Vocal Life. McGraw Hill [in English].

Titze, I. R., & Verdolini, A. K. (2012). Vocology The Science and Practice of Voice Habilitation. National Center for Voice and Speech [in English].

Zarrilli, P. (2008). An Enactive Approach to Understanding Acting. Theatre Journal, 59(4), 635– 647 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-02

Як цитувати

Фоломєєва, Н. (2023). Застосування елементів методики Артура Лессака у вокальній підготовці акторів. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво, 6(2), 178–188. https://doi.org/10.31866/2616-759X.6.2.2023.288165

Номер

Розділ

ТЕАТРАЛЬНА ПЕДАГОГІКА