«Мімограмота. Майстерство актора» (1926) Степана Бондарчука для сучасних практиків театру

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-759X.7.2.2024.314162

Анотація

Навчальний посібник «Мімограмота. Майстерство актора» ґрунтується на маловідомій розробці Степана Бондарчука 1926  року, присвяченій практичним та методологічним засадам акторської праці. Актор, режисер і педагог С.  Бондарчук відомий як учень, сподвижник й апологет «системи образного перетворення» Леся Курбаса. Саме його розробка нині має стати важливим інформаційним джерелом для формування сучасної акторської методології, потреба якої загострилася й стала наріжним каменем мистецького простору з початком російської воєнної агресії в Україні.

Біографія автора

Тетяна Бойко, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, старший науковий співробітник, доцент

Посилання

Boiko, T. (2023). Aktualni smyslotvorchi konotatsii perevydannia "Spomyniv" Yosypa Hirniaka (2022) [Current Meaning-Creating Connotations of the Republishment of "Memories" by Yosyp Hirniak (2022)]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Stage Art, 6(1), 6–18. https://doi.org/10.31866/2616-759X.6.1.2023.276705 [in Ukrainian].

Bondarchuk, S. (2023). Maisterstvo aktora. Mimohramota [Mastery of the actor. Mimogram] (M. Shkaraban, comp.). Yevro-Volyn. https://ir.knutkt.edu.ua/bitstream/handle/123456789/691/mimogramota%20%d0%be%d1%81%d1%82-%d0%bd.pdf?sequence=1&isAllowed=y [in Ukrainian].

Veselovska, H. (1997). Yak narodzhuvavsia Arlekin: (Les Kurbas - Kyiv - "Molodyi teatr" - 1917-1919 rr.) [How Harlequin was born: (Les Kurbas – Kyiv – "Young Theater" – 1917-1919)]. Ukrainskyi teatr, 1, 6−9 [in Ukrainian].

Volytska, I. (2007). Kurbasova definitsiia tvorchosti aktora i katehoriia "Tryvannia" [Kurbas's definition of actor's creativity and the category of "Duration"]. Kurbas Reading, 2, 82–93 [in Ukrainian].

Volytska-Zubko, I. (2012). Kurbasivske poniattia "linii": teoretychnyi aspekt [Kurbas's concept of "line": theoretical aspect]. Kurbas Reading, 7, 28–41. https://kurbas.org.ua/projects/almanah7/4_zubko.pdf [in Ukrainian].

Hirniak, Y. (2022). Spomyny [Memoirs] (B. Boichuk, comp.). Vydavets Oleksandr Savchuk. (Original work published 1982) [in Ukrainian].

Yermakova, N. (2008). Aktor z pohliadu pedahohiky: (iz praktyky Mystetskoho obiednannia "Berezil") [The actor from the point of view of pedagogy: (from the practice of the Berezil Artistic Association)]. Ukrainskyi teatr, 2, 21–24 [in Ukrainian].

Zabolotna, V. (1993). Povernutys do sebe: sproba typolohizatsii ukrainskoho aktorstva [Return to yourself: an attempt to typologize Ukrainian acting]. Ukrainskyi teatr, 5, 5–18 [in Ukrainian].

Klekovkin, O. Yu. (2017). Mise en scène: Idei. Kontseptsiii. Napriamy [Mise en scène: Ideas. Concepts. Directions]. Feniks [in Ukrainian].

Klekovkin, O. Yu. (2023). Ukrainskyi teatr Rediscovering! [Ukrainian theater Rediscovering!] In S. Bondarchuk, Maisterstvo aktora. Mimohramota [The mastery of the actor. Mimogrammar] (M. Shkaraban, comp., pp. 7–34). Yevro-Volyn. https://ir.knutkt.edu.ua/bitstream/handle/123456789/691/mimogramota%20%d0%be%d1%81%d1%82-%d0%bd.pdf?sequence=1&isAllowed=y [in Ukrainian].

Korniienko, N. (1997). Aktor yak metafizychna problema: L. Kurbas ta Y. Hirniak [The actor as a metaphysical problem: L. Kurbas and Y. Hirnyak]. Ukrainskyi teatr, 1, 30–31 [in Ukrainian].

Kurbas, L. (2001). Filosofiia teatru [Philosophy of theater] (M. Labinskyi, comp.). Osnovy [in Ukrainian].

Shkaraban, M. M. (2023). Mimohramota yak azbuka aktora [Mimogrammar as an actor's alphabet]. In S. Bondarchuk, Maisterstvo aktora. Mimohramota [The mastery of the actor. Mimogram] (M. Shkaraban, comp., pp. 35–71). Yevro-Volyn. https://ir.knutkt.edu.ua/bitstream/handle/123456789/691/mimogramota%20%d0%be%d1%81%d1%82-%d0%bd.pdf?sequence=1&isAllowed=y [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-31

Як цитувати

Бойко, Т. (2024). «Мімограмота. Майстерство актора» (1926) Степана Бондарчука для сучасних практиків театру. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво, 7(2), 191–199. https://doi.org/10.31866/2616-759X.7.2.2024.314162

Номер

Розділ

РЕЦЕНЗІЇ. ВІДГУКИ. ОГЛЯДИ