«Мімограмота. Майстерство актора» (1926) Степана Бондарчука для сучасних практиків театру
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-759X.7.2.2024.314162Анотація
Навчальний посібник «Мімограмота. Майстерство актора» ґрунтується на маловідомій розробці Степана Бондарчука 1926 року, присвяченій практичним та методологічним засадам акторської праці. Актор, режисер і педагог С. Бондарчук відомий як учень, сподвижник й апологет «системи образного перетворення» Леся Курбаса. Саме його розробка нині має стати важливим інформаційним джерелом для формування сучасної акторської методології, потреба якої загострилася й стала наріжним каменем мистецького простору з початком російської воєнної агресії в Україні.
Посилання
Boiko, T. (2023). Aktualni smyslotvorchi konotatsii perevydannia "Spomyniv" Yosypa Hirniaka (2022) [Current Meaning-Creating Connotations of the Republishment of "Memories" by Yosyp Hirniak (2022)]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Stage Art, 6(1), 6–18. https://doi.org/10.31866/2616-759X.6.1.2023.276705 [in Ukrainian].
Bondarchuk, S. (2023). Maisterstvo aktora. Mimohramota [Mastery of the actor. Mimogram] (M. Shkaraban, comp.). Yevro-Volyn. https://ir.knutkt.edu.ua/bitstream/handle/123456789/691/mimogramota%20%d0%be%d1%81%d1%82-%d0%bd.pdf?sequence=1&isAllowed=y [in Ukrainian].
Veselovska, H. (1997). Yak narodzhuvavsia Arlekin: (Les Kurbas - Kyiv - "Molodyi teatr" - 1917-1919 rr.) [How Harlequin was born: (Les Kurbas – Kyiv – "Young Theater" – 1917-1919)]. Ukrainskyi teatr, 1, 6−9 [in Ukrainian].
Volytska, I. (2007). Kurbasova definitsiia tvorchosti aktora i katehoriia "Tryvannia" [Kurbas's definition of actor's creativity and the category of "Duration"]. Kurbas Reading, 2, 82–93 [in Ukrainian].
Volytska-Zubko, I. (2012). Kurbasivske poniattia "linii": teoretychnyi aspekt [Kurbas's concept of "line": theoretical aspect]. Kurbas Reading, 7, 28–41. https://kurbas.org.ua/projects/almanah7/4_zubko.pdf [in Ukrainian].
Hirniak, Y. (2022). Spomyny [Memoirs] (B. Boichuk, comp.). Vydavets Oleksandr Savchuk. (Original work published 1982) [in Ukrainian].
Yermakova, N. (2008). Aktor z pohliadu pedahohiky: (iz praktyky Mystetskoho obiednannia "Berezil") [The actor from the point of view of pedagogy: (from the practice of the Berezil Artistic Association)]. Ukrainskyi teatr, 2, 21–24 [in Ukrainian].
Zabolotna, V. (1993). Povernutys do sebe: sproba typolohizatsii ukrainskoho aktorstva [Return to yourself: an attempt to typologize Ukrainian acting]. Ukrainskyi teatr, 5, 5–18 [in Ukrainian].
Klekovkin, O. Yu. (2017). Mise en scène: Idei. Kontseptsiii. Napriamy [Mise en scène: Ideas. Concepts. Directions]. Feniks [in Ukrainian].
Klekovkin, O. Yu. (2023). Ukrainskyi teatr Rediscovering! [Ukrainian theater Rediscovering!] In S. Bondarchuk, Maisterstvo aktora. Mimohramota [The mastery of the actor. Mimogrammar] (M. Shkaraban, comp., pp. 7–34). Yevro-Volyn. https://ir.knutkt.edu.ua/bitstream/handle/123456789/691/mimogramota%20%d0%be%d1%81%d1%82-%d0%bd.pdf?sequence=1&isAllowed=y [in Ukrainian].
Korniienko, N. (1997). Aktor yak metafizychna problema: L. Kurbas ta Y. Hirniak [The actor as a metaphysical problem: L. Kurbas and Y. Hirnyak]. Ukrainskyi teatr, 1, 30–31 [in Ukrainian].
Kurbas, L. (2001). Filosofiia teatru [Philosophy of theater] (M. Labinskyi, comp.). Osnovy [in Ukrainian].
Shkaraban, M. M. (2023). Mimohramota yak azbuka aktora [Mimogrammar as an actor's alphabet]. In S. Bondarchuk, Maisterstvo aktora. Mimohramota [The mastery of the actor. Mimogram] (M. Shkaraban, comp., pp. 35–71). Yevro-Volyn. https://ir.knutkt.edu.ua/bitstream/handle/123456789/691/mimogramota%20%d0%be%d1%81%d1%82-%d0%bd.pdf?sequence=1&isAllowed=y [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.